مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 30 مرکز اقامتی استیجاری خصوصی شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج در این استان برای صدور مجوز بهره‌برداری شناسایی شدند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی و شناسایی اماکن خصوصی استیجاری و مراکز اطلاع و رزرواسیون، 30 مرکز اقامتی، استیجاری خصوصی در شهر آبگرم برای صدور مجوز بهره‌برداری شناسایی شدند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مراکز اقامتی افزود: با توجه به عدم وجود مراکز اقامتی (هتل و مهمانپذیر) در شهر آبگرم برای اقامت مسافران در خانه‌های استیجاری، طرح ساماندهی و شناسایی اماکن اقامتی خصوصی، استیجاری اجرای می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین کنترل و نظارت بر این مراکز را مهم خواند و بیان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسنامه‌دار کردن، کنترل و نظارت بر اماکن اقامتی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی و نیز فراهم آوردن شرایط اسکان در مناطق روستایی دارای جاذبه‌های گردشگری است.

قاسمی بالا بردن ضریب امنیتی و رضایتمندی گردشگران در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و تصریح کرد: به منظور حفظ امنیت و بهره‌مندی شایسته گردشگران از مراکز اقامتی با همکاری نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی و میراث فرهنگی شهرستان آوج از آغاز دی ماه طرح شناسایی 30 منزل استیجاری در شهر آبگرم در دست اقدام قرار گرفت تا برای بهره‌برداری از این مراکز مجوزهای لازم صادر شود.

این مسئول یادآور شد: اجرای مرحله نخست این طرح در اردیبهشت ماه سال 90 در منطقه الموت با موفقیت به انجام رسید و طی آن 45 خانه استیجاری برای اسکان گردشگران شناسایی و پروانه بهره‌برداری برای این مراکز صادر شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، گردشگری ، آبگرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.