بازیگر آمریکایی فیلم مستند " پرنده فقط یک پرنده بود" معماری شگفت انگیز خانه های تاریخی کاشان نشانه نبوغ،خرد و اندیشه ایرانیان د انست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابراعلام روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان،عوامل سازنده فیلم مستند " پرنده فقط یک پرنده بود" از مجموعه جهانی باغ موزره فین،محوطه باستانی سیلک، خانه تاريخي بروجردی،بقعه خواجه تاج الدين، مسجد و مدرسه آقابزرگ و بافت تاريخي كاشان ديدن كردند.

"لری کلاین" بازیگر آمریکایی این مستند،درباره آثار تاريخي كاشان گفت:دفعه اول است که به کاشان و حتی ایران سفر می کنم. با ديدن اين آثار و بناهاي قدیمی بويژه خانه هاي تاريخي كاشان متحير شدم.امیدوارم بتوانم روزی در ایران و در کاشان اقامت کنم و یک شهروند کاشانی بشوم.

وي با اشاره به نبوغ و اندیشه ایرانیان تاکید کرد: معماری شگفت انگیز خانه های تاریخی کاشان نشانه نبوغ،خرد و اندیشه ایرانیان است.

"کلاین" درباره ثبت جهاني باغ فین کاشان نیز اظهار داشت: ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاريخي نشان دهنده این است که جهان هم به این نبوغ و اندیشه باور دارد و ایرانیان نشان داده اند که در معماری،باستان شناسی و هنر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده اند و حرفی برای گفتن دارند.

این هنرمند در ادامه افزود:آنچنان مجذوب فرهگ و زبان ایرانیان شدم که از 13 سال قبل زبان فارسی را فرا گرفتم و با توجه به اینکه اسلام و مذهب شیعه را دین و مذهبی کامل دیدم در یکی از مساجد ترکیه به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شدم.

مستند «پرنده فقط یک پرنده بود» که به مدت ۲۵ دقیقه به کارگردانی و تصویربرداری «حمیدرضا زینالی» در استانبول ترکیه ساخته شده است، چگونگی تاثیرگذاری هنر و موسیقی ایران بر روی یک هنرمند آمریکایی را روایت می‌کند.

مستند «پرنده فقط یک پرنده بود» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش ملی و بین‌الملل و «جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن» شرکت کرده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.