عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: منابع درآمدی پیش بینی شده در بودجه سال آینده در بخش های انتشار اوراق مشارکت و مالیات ها قابل تحقق است.

سیدسعید زمانیان دهکردی درباره نقاط قوت بودجه سال 93کل کشور گفت:رئیس جمهوری با ارائه به موقع بودجه به مجلس، روند بررسی آن را به ریل صحیح بازگرداند و این مهم به نمایندگان مجلس فرصت می دهد تا آن را به شیوه کارشناسی بررسی و تصویب کنند.
وی کاهش اندک سهم ردیف های متفرقه را از دیگر نقاط مثبت قابل توجه بودجه سال آینده بیان کرد و افزود: کاهش سهم ردیف های متفرقه بودجه، شفافیت آن را افزایش می دهد.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس همچنین با ابراز امیدواری نسبت به تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت در بخش های انتشار اوراق مشارکت و مالیات ها اظهار داشت:اگر تولید ناخالص داخلی بر اساس برنامه پیش بینی شده محقق شود، این دو هدف نیز دست یافتنی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه ها نیز در بودجه های سنواتی بویژه بودجه سال آینده ارائه می شد، بهتر بود، افزود:البته دولت نیز اعلام کرده است که لایحه اصلاح این قانون را به صورت جداگانه به مجلس ارائه می دهد.
زمانیان دهکردی همچنین در باره برنامه دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: دولت بر اساس قانون موظف است، بین نرخ تورم و افزایش حقوق تناسب برقرار کند، درحالی که بر اساس اعلام نهادهای رسمی، تورم بیش از 30درصد است و قرار است حقوق کارمندان 18 درصد افزایش یابد.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته بر اساس قانون بودجه سال آینده کشور، رشد 18 درصدی مالیات ها نسبت به سالجاری، افزایش رشد تولید ناخالص داخلی به سه درصد و کاهش تورم به 25درصد پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
زمانیان دهکردی تاکید کرد:امید است با کاهش میزان نقدینگی و افزایش قدرت خرید مردم، تناسب مناسبی بین میزان حقوق و تورم برقرار شود و با برنامه ریزی و اقدام عملی دولت، تورم سال آینده نیز به 25 درصد کاهش یابد.
رئیس جمهوری 17 آذر جاری لایحه بودجه 93 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
نخستین نشست کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته برگزار و آیین نامه آن در این نشست مطرح شد و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
در لایحه بودجه 93، دولت 15 هزارمیلیارد تومان سهم مالیات ها را افزایش داده است و در این لایحه سهم مالیات و حقوق ورودی 66هزارمیلیارد تومان پیش بینی شده که این سهم در قانون بودجه سال جاری51 هزار میلیارد تومان است.
دولت همچنین، در لایحه بودجه سال 1393پیشنهاد انتشار حدود 12 میلیارد و 500 میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی و یا صکوک اسلامی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.
اصطلاح «صکوک»برگرفته از واژه عربی صکوک به معنی چک، نوشته بدهکار، سفته و قبض بدهی است و بطور معمول بعنوان «اوراق قرضه اسلامی» تعریف می شود./س

 

برچسب ها: منابع ، درآمد ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.