مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:امسال تا کنون 9هزار 300نفر گردشگر از قلعه سالار محتشم و موزه مردم شناسی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رحمتی افزود: این تعداد بازدید کننده در مقایسه مدت مشابه پارسال حدود دو هزار نفر به دلیل بازدید گروهی دانشجویان، دانش آموزان و اردوهای راهیان نور استانهای همجوار افزایش داشته است .
وی گفت: سه هزار و 200 نفر از این تعداد بازدید کنندگان بصورت رایگان در مناسبت های مختلف و مابقی به صورت خرید بلیط از این بنای تاریخی دیدن کردند.
وی بیان کرد: سبک معماری فضای داخلی، نوع مصالح و اسکلت ساختمانی این بنا را به صورت یک اثر معماری بی نظیر در منطقه خمین درآورده است.
وی گفت: قلعه سالار محتشم اثری شاخص در مجموعه این شهر است که دیوارهای بلند و سر در باشکوه و جالب توجهی را به نمایش گذاشته است
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: در خرداد ماه سال 1385 این قلعه به موزه مردم شناسی خمین تبدیل شد و با نصب پیکره هایی رسومات قدیمی این شهر از جمله شب چله، کردعلی به کوه و کوسه ناقالدی، در آن به نمایش گذاشته شده است.
قلعه سالار محتشم خمین با چهار هزار و 300 مترمربع وسعت حدود 120 سال قدمت دارد ، این بنا در سال 81 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: قلعه ، سالارمحتشم ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.