معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ابتکارات شهید ستاری در بحث دفاع از حریم هوایی کشور با امکانات بسیار پایین انجام شد، گفت: نیروی هوایی مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهره برداری از تجهیزات خود داشت و همه این مشکلات دست به دست هم داد تا در سالهای آخر جنگ ابتکارات جدیدی برای هدایت جنگ انجام شود، لذا شهرت شهید ستاری به خاطر این ابتکارات است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرمانده نیروی هوایی ارتش امیر سرلشکر منصور ستاری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نوزدهمین سالگرد شهادت شهید ستاری بود و جا دارد که از همه مسئولان نیروی هوایی که ۱۹ سال این مراسم را برگزار کرده‌اند، تشکر کنم.  
 
وی افزود: این نشان دهنده اهمیتی است که به این شهید داده می‌شود و ایشان در شکل گیری نیروی هوایی جدید ما بعد از انقلاب نقش بسزایی داشت.  
 
ستاری تصریح کرد: ابتکاراتی که سرلشکر شهید ستاری در جنگ داشت، در بحث دفاع از حریم هوایی کشور بود که بسیاری از آن‌ها در دنیا قابل تدریس است.  
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این ابتکارات با امکانات بسیار پایین انجام می‌شد در حالیکه عراق هر روز تجهیزات، هواپیما‌ها، موشک‌ها و رادارهای جدیدی را می‌گرفت و از طرف نیروهای خارجی در داخل خلیج فارس حمایت کامل می‌شد.  
 
وی افزود: نیروی هوایی مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهره برداری از تجهیزات خود داشت و همه این مشکلات دست به دست هم داد که در سالهای آخر جنگ ابتکارات جدیدی برای هدایت جنگ انجام شود.  
 
ستاری اظهار داشت: شهره سرلشکر شهید ستاری به خاطر این ابتکارات است.  
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهید ستاری پس از جنگ نیز درباره بازسازی نیروی هوایی و توسعه تکنیکی در داخل نیروی هوایی و ساخت هواپیماهای نظامی فعالیت‌های بسیاری داشت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ابتکارات ، ستاری ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار