مشاور رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه گفت:‌ خودگرداني موقوفات براساس شرايط واقف، تحت نظارت حاكم شرع و بدون ادغام در دولت در تمام ادوار وجود داشته است.

 محمدرضا كائني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به نقش وقف در ترويج و تقويت تمدن اسلامي در ايران اسلامي،‌ افزود: وقف يك واقعيت تاريخي از حضرت ابراهيم خليل‌الله تا امروز و راه حل مهم برقراري عدالت اجتماعي و تأمين زندگي جمعي است. 

وي درخصوص كاركرد سياسي و شرعي وقف و تأمين پشتوانه مالي جامعه، تصريح كرد:‌ حمايت از پژروهش‌هاي علمي،‌ تأسيس مدارس،‌ بيمارستان‌ها و حوزه‌هاي علميه از جمله كاركرد سياسي،‌ اقتصادي و علمي وقف است. 

مشاور رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه ادامه داد:‌ مبارزه با حاكمان و جلوگيري از استعمار،‌ از ويژگي‌ها و كاركرد ديگر وقف درطول تاريخ بوده است و وقف نقش مهمي در مبارزه با استعمار داشته است. 

كائني تصريح كرد:‌ 75 درصد موقوفات كشور مربوط به مسائل فرهنگي جامعه است و درصورت برنامه‌ريزي و احياء موقوفات كشور و بهره‌مندي بهينه از فضاهاي مذهبي مانند بقاع متبركه، مساجد،‌ ساير اماكن مذهبي،‌ تأثيرگذاري آن در امور فرهنگي افزايش خواهد يافت.

كائني جلب اعتماد مردم و مسئولين به وقف را از اقدامات مورد نياز در زمينه وقف بشمار آورد،‌ خطرنشان كرد:‌ بايد اين اطمينان و فرهنگ را در جامعه ايجاد كنيم كه نيات موقوفات زيرنظر سازمان اوقاف و نماينده ولي فقيه بصورت امنيانه اجرا مي‌شود.
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: حمایت ، پژوهش ، علمی ، کارکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار