مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: سلامت اجتماعی از حفظ قداست و تقویت جایگاه خانواده ناشی می شود.

 فتح آبادی به مناسبت روز ملی خانواده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: خانواده کانون شخصیت سازی و رشد فردی، محیط اجتماعی شدن و اخلاقمداری است و کارکردهای آن را هیچ نهاد دیگری نمی تواند عهده دار باشد.
وی بیان داشت: در اصول دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی به دلیل اهمیتی که الگوی حکومتداری اسلامی ایران نسبت به حقوق و اخلاق دارد در خصوص خانواده مسائلی مطرح شده و باید از این اصول مترقی به بهترین شکل در ترمیم گسست در روابط خانوادگی و تقویت و تحکیم این نهاد باارزش بهره گرفته شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: رشد آمار طلاق، رغبت نداشتن زوجهای جوان به فرزندآوری وافزایش سن ازدواج از آسیبهای جدی است که باید با برنامه های کارامد و موثر در جهت مهار آن گام برداشت.
فتح آبادی، تنظیم رفتارجنسی و زاد و ولد، مراقبت و محافظت از کودکان و سالمندان ، اجتماعی کردن فرزندان، تثبیت جایگاه و منزلت اجتماعی اعضا و ایجاد امنیت اقتصادی را از کارکردهای نهاد خانواده دانست و گفت: این نهاد درکار سایر بخشها تاثیر دارد و می تواند اهداف تعالی و توسعه جامعه انسانی را تضمین کند.
وی خاطرنشان کرد: الگوی مداخله فرهنگی در طلاق برای نخستین بار در کشور سال گذشته در اراک اجام شد که توانست از روند افسارگسیخته این آسیب پیشگیری کند و تداوم و گسترش آن به سایرشهرستاهای استان امری ضروری است.
مدیرکل دفترامور اجتماعی استانداری استان مرکزی یادآور شد: در این سند، برنامه آموزش و مشاوره به عنوان محور کلیدی هدفگذاری شد که با استفاده از ابزار آموزش مهارت زندگی، انتخاب 15 روستای هدف بدون طلاق ، مشاوره اجباری پیش از ثبت طلاق، تکیه بر شناخت و رفع طلاقهای عاطفی درون خانواده ، حل مشکلات پنهان جنسی زوجین و کارگاه های کشوری و استانی با حضور اساتید مجرب، اجرایی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.