پس از خانه سینما این بار نوبت خانه شعر است که در کانون جنجال‌ها قرار بگیرد جنجال‌هایی که با "علیرضا قزوه" شروع شد و "محسن پرویز" هم کم کم با لحنی آرام‌تر به او می‌پیوندد.

محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم اصلاح اساسنامه خانه شعر گفت: نکته‌ای وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم، در واقع مجموعه‌هایی که عنوان‌های تداعی‌کننده یک تشکل صنفی را به دوش می‌کشد باید همه افراد را در زیر پرچم نام خود راه بدهند.

وی گفت: تشکل‌های صنفی نباید بدون در نظرگیری انتخابات آزاد اداره شوند.

به گفته پرویز در خصوص خانه شاعران با وجود آنکه عنوان آن تداعی کننده راه‌اندازی یک تشکل صنفی برای شاعران بوده اعضا جمعی محدود است.

پرویز در ادامه با تاکید به اینکه در مورد خانه شاعران نیاز به اصلاح اساسنامه است، اظهار داشت: اگر گردش امور به شکلی مناسب انجام شود، اعتراضی هم از سوی شاعران صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود برای خانه شاعران یا باید بپذیریم که خانه شاعران جمعی محدود بوده یا اگر ادعا می‌شود جمعی داریم که پوشش دهنده همه شاعران است باید مشارکت همه شاعران در این خانه را داشته باشیم.

سخنگوی انجمن قلم ایران خاطرنشان کرد: در صورت ارائه اساسنامه کنونی خانه شاعران توسط ساکنان آن و حتی منتقدان فعالیتش دیده می‌شود که در این اساسنامه این خانه ادبی جمعی محدود است اما اگر مسئولانش قصد گسترش قانونی و ساختاری کارشان را دارند باید اساسنامه را اصلاح کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد بزنونی
۱۵:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۲
از موضع آقای علیرضا قزوه در خصوص اعتراض به نحوه عملکرد خانه شاعران اعلام حمایت میکنم.
"محمد برزنونی ،نویسنده کتاب مشق شعور "