جانشین فرمانده ناجا، درباره خبر "تیراندازی توسط یکی از مداحان" گفت: سلاح در اختیار وی مجوز داشته و قانونی بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمدرضا رادان در حاشیه دیدار مردمی خود در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: گاهی نزد مردم، حرکتی اراذل گونه است ولی برای ما این تعریف را ندارد.

وی در ادامه گفت: این موضوع(تیراندازی یک مداح) هم بیش از اندازه بزرگ شده است

جانشین فرمانده انتظامی کشور در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: در شهر تهران آنهم به این وسعت،‌ (تیراندازی مداح) موضوعی عادی بوده است و سلاح در اختیار وی مجوز داشته و قانونی بوده است.

سردار رادان در ادامه افزود: البته استفاده از سلاح باید آخرین وسیله برای دفاع باشد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در خبرها آمده است که اراذل و اوباش به او حمله کرده‌اند، اما حرف من این است که این افراد (حمله‌کنندگان) از آن اراذلی نبوده‌اند که در تعریف هفت گانه پلیس گنجانده شود و گاهی یک حرکت در منظر مردم، حرکت اراذل و اوباش‌گونه جلوه می‌کند.

این مقام مسئول انتظامی با بیان اینکه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد امروز، روز رسیدگی به این پرونده بوده است.

شناسایی عوامل زورگیری از یکی از اساتید دانشگاه

جانشین فرمانده انتظامی کشور در بخشی از صحبت‌های خود زورگیری از یکی از اساتید دانشگاه تهران را که توسط دو اوباش صورت گرفته بود را تائید کرد و گفت: متهمان این پرونده شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی خبرهای خوشی در زمینه دستگیری این زورگیران خواهید شنید، گفت: گاهی وقت‌ها پردازش رسانه‌ها به یک خبر سبب می‌شود که یک حادثه زورگیری نسبت به بقیه فراگیرتر شود. اما آن چیزی که مشخص است این است که اساسا موضوع زورگیری یک جرم خشن و زشت است که باید همه این افراد در یک سطح مورد برخورد قرار گیرند و قطعا نظر ما این است که جو برای مجرمان ناامن شود.

آخرین وضعیت کودک ربوده شده در مشهد

رادان همچنین در مورد آخرین جزئیات پرونده کودک ربوده‌ شده‌ای که پنج ماه از مفقود شدنش می‌گذرد، گفت: متاسفانه هنوز این کودک پیدا نشده است و شخص خود من در جلسه‌ای که با سردار بتولی - رییس پلیس آگاهی ناجا داشته‌ایم، این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

وی در مورد فیلتر وی‌چت، وایبر و دیگر شبکه‌های اجتماعی، گفت: نظر رسمی و سازمانی ناجا آن چیزی بود که سردار احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا چند روز پیش اعلام کرده‌اند و تا آن زمان پسندیده نیست که خود ما احترام به قانون نگذاریم.

وی در مورد حضور مامورانش در کمپ ترک اعتیاد شفق نیز گفت: ماموران ما آنجا حضور ندارند، اما ممکن است ماموران ما حفاظت و مراقبت فیزیکی را بر عهده داشته باشند، اما رسیدگی به امور بر عهده مسئولان کمپ است.

همکاری اینترپل با ایران برای دستگیری خاوری

جانشین فرمانده انتظامی کشور در مورد همکاری پلیس اینترپل با ایران برای دستگیری خاوری گفت: روند رسیدگی به این پرونده مانند قبل است و تغییری حاصل نشده، ما به پلیس کانادا که ابتدا قبول نمی‌کرد که خاوری در کانادا است گفتیم اگر شما نمی‌توانید مأموران ما بیایند و خاوری را دستگیر کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه چرا حضور گشت‌های پلیس در تهران کمرنگ شده است، گفت: ما دو نوع گشت راهور و آگاهی و اطلاعات داریم که هر دو سر جایشان هستند و تغییری در این گشت‌ها اعمال نشده است حتی در برخی موارد گشت‌های راهنمایی و رانندگی افزایش نیز یافته است.

وی خطاب به خبرنگاری گفت: شاید منظور شما کمرنگ شدن گشت امنیت اخلاقی است که حتی ما در این زمینه نیز به راهنمایی و رانندگی اجازه داده‌ایم تا با خودروی بدحجاب‌ها برخورد کند.

تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟

رادان در پاسخ به این سئوال که آیا این مهلت تمدید خواهد شد؟گفت: تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال می‌پرسم که نرخ جان مردم چقدر است که 40 نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و و نقل عمومی معنا ندارد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه گاها دیده شده خودروسازان با قبول اشتباه خود، ضمن رفع آن از مردم عذرخواهی می‌کنند، گفت: اما این افراد عذر بدتر از گناه می‌آورند و انشاءالله اراده پلیس بر این است که از حقوق مردم کوتاه نیایند.

رادان همچنین در مورد پایان مهلت ارائه شده به شرکت اسکانیا و برخی اظهارنظرهای مسئولان این شرکت، گفت: اگر منظور مسئولان این شرکت، چشم‌پوشی پلیس از حقوق مردم است، باید بگویم که پلیس نمی‌تواند مردم را مکلف کند اما از تکلیف یک موسسه دیگر چشم بپوشد.

وی با بیان اینکه ما با کسی تعارف نداریم، گفت: قطعا اگر بخواهیم در این مقوله (ایمنی اسکانیا) صمیمی باشیم، نباید خیلی از حرف‌ها را بزنیم. اما من به جرات سئوال می‌پرسم که اسکانیا چه چیزی باید به ناجا می‌داد که به ما نداده و ما شاکی شده و با آن بد شده‌ایم و من می‌خواهیم همین جا از این فرصت استفاده کنم و به آنها بگویم که اگر چیزی از ما دارید، بروید در تمام سایت‌های رسمی و غیررسمی درج کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار