درآمد عمومي گمركات استان خوزستان در نه ماهه 92 بالغ بر 9 هزار و 455 میلیارد ریال است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرکات خوزستان، درآمد عمومي گمركات استان خوزستان در نه ماهه 92 بالغ بر 9 هزار و 455 میلیارد ریال است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
 
براساس اين گزارش صادرات کالاهای غیر نفتی گمرکات خوزستان درنه ماهه 1392 به وزن 8 میلیون و 869 هزار تن به ارزش 3 میلیارد و 34 میلیون دلارمي باشد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظروزنی25 درصد و از نظرارزشی 27 درصد افزایش داشته است.
 
اين گزارش مي افزايد: رتبه صادرات استان در کشور از نظر وزنی در رتبه دوم و از نظر دلاری در رتبه سوم قرار دارد.متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان  در نه ماهه92بالغ  بر 342 دلار مي باشد که نسبت به سال گذشته 1 درصد افزایش داشته است.

عمده صادرات گمرکات استان خوزستان به کشورهای عراق، امارات، چین ، هند ، قطر ، ترکیه ، پاکستان می باشد.

محصولات شيميايي،پلي اتيلن،سيمان،ساير محصولات پتروشيمي،روغن و گريس،آهن آلات و بنزين عمده کالاهاي صادرشده از گمرکات خوزستان است.

اين گزارش مي افزايد: 2 ميليون و 658 هزار تن کالا به ارزش 637 ميليون و 126 هزاردلار به کشور عراق از طریق گمرکات استان خوزستان و سایر گمرکات کشور درمدت ياد شده صادر شده است که اين ميزان صادرات از نظر وزني 14 درصد افزايش داشته است.

 
***کاهش 28 درصدي واردات از گمرکات خوزستان
 
بر اساس اين گزارش،در مدت ياد شده 9 میلیون و 40 هزارتن کالا به ارزش 6 میلیارد و 18 میلیون دلاربه گمرکات اين استان وارد شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی28 درصد و از نظرارزشی 24 درصد کاهش داشته است.

همچنين رتبه واردات استان در کشور از نظر وزنی در رتبه اول و از نظر دلاری در رتبه سوم قرار دارد.

متوسط قيمت يك تن كالاي وارداتي استان درنه ماهه92بالغ  بر 666 دلارمي باشدکه نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

 عمده واردات گمرکات استان خوزستان از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند، ترکیه، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، می‌باشد.

ذرت،روغن خوراکي، آهن آلات، گندم،شکرو ساير کالا هاي وارداتي از قبيل لوازم صنعتي برقي و لاستيک عمده کالاهاي وارداتي به گمرکات خوزستان است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار