ساوه شهر یاقوتهای سرخ که بیش از یک هزار و 100 واحد تولیدی بزرگ را دانه به دانه در دلش جای داده است، دانه هایی همچون انار، که با تولید کالای با استاندارد و با کیفیت یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی ایران را ایجاد کرده است. اما استاندارد سازی کالا ها دردسرهایی را نیز برای تولیدکننده و اداره استاندارد به همراه

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ساوه نه تنها با انار سرخش در جهان شناخته شده است بلکه تولیدکنندگان ساوه نیز با برندهای خود توانسته اند نام این شهر کوچک استان مرکزی را زبانزد کنند اما همیشه شهرت دردسرهایی با خود به همراه دارد.

نماينده مردم ساوه وزرنديه در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اينكه از تعداد هزار و 100 واحد توليدي و صنعتي در ساوه تنها 290 واحد صنعتي داراي گواهينامه استاندارد است افزود: لازم است تمامي اين واحدها موفق به اخذ نشان استاندارد از سازمان ملي استاندارد شوند.

ميرگلو بيات لزوم رعايت استانداردهاي اجباري را براي توليد كنندگان يك محدوديت ندانست و گفت: رعايت استاندارهاي اجباري، نه تنها محدوديت نيست، بلكه باعث ارتقاي سطح توليد و افزايش كيفيت كالاهاي توليدي آنان خواهد شد.

وی گفت : اگر چتر نظارتي استاندارد بر تمامي كالاهاي ايراني گسترانده شود، كالاي ايراني به عنوان كالايي مقاوم و باكيفيت مي تواند بازارهاي جهاني را تسخير كند و موجب رونق اقتصاد كشور شود.

ميرگلو بيات افزود : توليدكنندگان بايد با رعايت استاندارد به فكر رعايت حقوق شهروندي و امنيت و سلامت و البته جلب رضايت حداكثري مصرف كنندگان باشند.

مشکلات شهر ساوه برای استاندارد سازی

وی با اشاره به مشکلات شهر ساوه برای استاندارد سازی گفت : شهرستان ويژه ساوه به ايجاد نمايندگي سازمان ملي استاندارد احتياج دارد تا بتواند نيازهاي صنايع مستقر در اين شهرستان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه ساختمان اداره استاندارد سالهاست که نیمه تمام مانده است گفت: با احداث ساختمان استاندارد در شرایطی که گمرک ساوه نیز مستقل شده است در وقت،‌ زمان و هزينه صاحبان صنايع ساوه اعم از ترانزيت و اخذ گواهينامه استاندارد از مركز استان يا تهران صرفه جويي می شود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی نیز با اشاره به ساختمان نیمه تمام اداره استاندارد شهر ساوه گفت: این نیمه کاره بودن به علت عدم رعایت مسایل استاندارد در مدیریت پیشین این اداره اتفاق افتاد.

میرنظامی افزود: این ساختمان در ابتدا قرار بود در 400 متر بنا شود اما به 800 متر و سپس به یک هزار و 200 متر بنا تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این ساختمان نیز برخی از مسایل را در احداث ساختمان رعایت نکرده بود تصریح کرد: در شرایطی که با محدودیت بودجه عمرانی مواجهیم این سوء مدیریتها هزینه احداث ساختمان را افزایش داد.

وی گفت: اگر ساختمان به همان 400 متر بنا باقی می ماند قیمت ساخت آن نیز کمتر می شد و ساختمان اداره استانداد به بهره برداری می رسید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.