عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور گفت: اگر نماینده‌ای وزیری را تهدید می‌کند انتظار داریم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 15 دی‌ماه)  طی اخطار قانون اساسی گفت: با استناد به اصل 88 و 67 قانون اساسی اظهاراتی که اخیرا در سه چهار روز گذشته از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد انتظار داشتیم هیئت‌رئیسه از شان مجلس دفاع کند.  
 
وی افزود: سخنان رئیس‌جمهور که مربوط به حق سوال مجلس از وزرا بود نکاتی را ایجاد کرد چرا که گلایه‌های جدی از نمایندگان داشت.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: اخیرا یک برنامه تلویزیونی را که نگاه می‌کردم برخی اعضای کابینه می‌گفتند 300 ساعت به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند ولی با هر ماشین حساب و چرتکه‌ای که حساب کردم دیدم چنین چیزی وجود ندارد.  
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما فرزند مجلس هستید به طوری که 20 سال در مجلس بوده‌اید و منشا و سکوی ارتقای خدمت شما مجلس بوده است و بارها گفته‌اید به قانونگرایی اعتقاد دارید بنابراین به هجمه‌هایی که به مجلس پس از سخنان شما شد توجه کنید.  
 
جعفری تاکید کرد: برخی‌ها می‌گویند هزینه هر سوال نماینده از وزیر یک میلیارد است پس هزینه عدم اجرای قوانین چه قدر خواهد بود؟!
 
وی ادامه داد: در دولت گذشته عدم تعامل دولت و مجلس باعث شد بسیاری از کارها انجام نشود و با این دغدغه رئیس‌جمهور مبنی بر انصاف و تعامل موافق هستیم ولی باید بدانیم تضعیف مجلس ولو ناخواسته قابل قبول نیست.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: رسانه‌هایی که دوستی آن‌ها با دولت دوستی خاله خرسه است مجلس را تهدید به انحلال می‌کنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر برخی نمایندگان، وزرا را تهدید می‌کنند ما از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهیم موضوع را پیگیری کنند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: هیئت ، نظارت ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار