شهردار منطقه 13 با اشاره به افتتاح خط 9 اتوبوس های بی. آر. تی بزرگراه امام علی(ع) در آینده نزدیک از بهره برداری این خط به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13،مهندس ابراهیم مداحی با بیان اینکه خط بی . آر . تی بزرگراه امام علی(ع)  به مرحله بهره برداری نزدیک می شود اظهار داشت: نصب پل های عابر پیاده برای دسترسی ایمن مسافران به ایستگاه های این سامانه از آخرین اقداماتی است که در منطقه13 به مرحله اجرا رسیده است.

وی عبور از بزرگراه و ایجاد امنیت مناسب برای شهروندان از مهم ترین  مراحل اجرایی این طرح دانست و افزود:  پس از تجهیز پل های عابر در نزدیکی سه ایستگاه منطقه 13، این سامانه به زودی  به صورت آزمایشی فعال می شود.

شهردار منطقه 13 با اشاره به قرار گرفتن 3 ایستگاه این سامانه در منطقه 13 اظهار داشت: خط سامانه اتوبوس های تندرو بزرگراه امام علی(ع) دارای 4 ایستگاه است و از دارآباد شروع شده  و به ایستگاه جوانمرد قصاب در منطقه 20 ختم می شود و تنها سه ایستگاه آن در ضلع جنوبی خیابان دماوند ، ضلع جنوبی خیابان صفا و ضلع شمالی خیابان پیروزی به منطقه 13 تعلق دارد و افتتاح و بهره برداری کامل از آن مشروط به تجهیز تمامی ایستگاه ها و شبکه خطی این سامانه و نیازمند زمان است.
 
وی ضمن تاکید به نقش اتوبوس های تندرو در تسهیل تردد شهروندان ، کاهش بار ترافیکی ، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل و نقل عمومی ، افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اهداف مهم تشکیل این سامانه در بزرگراه امیر المومنین علی(ع)  دانست و یاد آور شد: عبور این خط و ایجاد تلاقی با خط یک بی. آر. تی امکان دسترسی شهروندان را بر دیگر سامانه های حمل و نقل شهری مثل مترو فراهم می کند.
 
شهردار منطقه 13 ابراز امیدواری کرد: با ساخت سامانه هایی از این دست ، این فرهنگ بیشتر از پیش در میان شهروندان نهادینه شود.
 

برچسب ها: اتوبوس ، بزرگراه ، افتتاح ، پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار