به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،زهرا غلامرضایی اظهار داشت: خط مشاوره 1480 در زمینههای تربیت کودک، پیش از ازدواج، خانواده و تحصیلی به تماسگیرندگان خدمات مشاورهای ارائه میدهد.
وی با بیان اینکه هر ساله 25 درصد تماسهای صدای خط مشاوره 1480 به علت کمبود نیروی انسانی متخصص و حجم بالای ترافیک تماس با خط یاد شده در استان قزوین پاسخ داده نمیشود، بیان کرد: با تأمین اعتبار و جذب نیروی انسانی میتوان به بیشتر تماسهای تماسگیرندگان با این خط پاسخ و به آنان خدمات مشاورهای ارائه داد.
مسئول مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: ستاد صدای مشاوره 1480 بر اساس اعتبارات ابلاغی فعالیت میکند و اگر این اعتبارات به صورت جاری تعریف شده بود مطمئناً این نیروها خدمات بیشتری به متقاضیان ارائه میدادند.
غلامرضایی با اشاره اینکه مشاوران متخصص مستقر در صدای خط مشاوره 1480 راهنماییهای اولیه پیرامون مشکل مربوطه به تماسگیرندگان ارائه میدهند، عنوان کرد: این مشاوران در صورت تشخیص دریافت بیشتر متقاضیان به مشاوره آنان را به تایم بعدی ارجاع میدهند.
این مسئول اضافه کرد: در صورتی که فرد تماسگیرنده نیاز به مداخلات درمانی، رواندرمانی و دارو درمانی داشته باشد مشاوران خط یاد شده آنان را به مرکز مشاوره دولتی ارجاع میدهند.
مسئول مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: هر فردی در هر زمان و مکان میتواند به آسانی با خط 1480 تماس بگیرد و با مطرح کردن مشکل خود به مشاوران مستقر در این خط بهترین راهکار را برای رفع آن دریافت کند.
غلامرضایی یادآور شد: مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین به صورت تلفنی با خط 1480 و حضوری در مرکز مشاوره بخش دولتی و خصوصی ارائه میشود.
وی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره دولتی زیر نظارت اداره کل بهزیستی استان قزوین فعالیت میکند، عنوان کرد: مرکز یاد شده در مجتمع خدمات توانبخشی نواب صفوی مستقر است.
مسئول مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: هر تماسگیرندهای از هر نقطه این استان نیاز به مشاوره حضوری بعد از راهنمایی اولیه داشته باشد به این مرکز ارجاع داده میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه ستاد صدای مشاوره 1480 در دو شیفت از ساعت 7:30 تا 14 صبح و 14:30 تا 21:30 بعدازظهر در حال فعالیت است، یادآور شد: زمان پاسخگویی به تماسهای این خط به مدت 15 تا 25 دقیقه است.
غلامرضایی با اشاره به اینکه خط مشاوره 1480 استان قزوین هر ساله بین 10 تا 12 هزار تماس تلفنی را پاسخگو میدهد، خاطرنشان کرد: ماهانه بین 800 تا یک هزار تماس تلفنی با این خط برای دریافت خدمات مشاورهای برقرار میشود.
انتهای پیام/م