روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت؛ توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای جهانی که در 24 نوامبر در ژنو حاصل شد درهای سرمایه گذاری برای شرکتهای غربی که به دنبال سرمایه گذاری در یک محیط تجاری جدید هستند را باز خواهد کرد و خیال بازگرداندن تحریم‌ها پوچ و بیهوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست ، براساس این گزارش، اسرائیل و کشورهای عرب متحد آمریکا در خلیج(فارس) در روند تسهیل تحریمها علیه ایران شکافها و حفره‌های زیادی را مشاهده می‌کنند و طیفی از کارشناسان مسائل خاورمیانه این موضوع را در مصاحبه با جروزالم پست بیان کرده و نسبت به آن هشدار دادند.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شده طمع تجار و شرکتهای غربی به تهران کمک می‌کند برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد و به نقض حقوق بشر در داخل ادامه دهد.

پروفسور جرالد اشتاینبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: بعد از توافق ژنو و بدون هرگونه تغییر محسوسی در رفتار ایران، تهران به دنبال از سرگیری تجارت خود با خارج است.

وی افزود: این ادعا که باراک اوباما و دیگر رهبران اروپایی می‌گویند که آنها در صورت تخطی ایران از تعهداتش به سرعت میتوانند تحریم‌ها را برگردانند نیز به غایت پوچ و بیهوده است.

وی مدعی شد که اگر کاهش تحریمها ادامه یابد تنها راه متوقف کردن ایران استفاده از گزینه نظامی است که آمریکا و اروپا مدتهاست سعی می‌کنند از آن دوری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار