رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ضرورت بهره مندی از این فرصت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: از جمله نشانه‌های تاثیرگذاشتن شرکت در مراسم‌های عزاداری دور شدن از گناه و معصیت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ديشب در جمع زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت در سخنانی با اشاره به پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر تصریح کرد: در طول این دو ماه شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری و ابراز ارادت نسبت به اهل بیت بودیم.

وی شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت را همانند فرصتی برای درمان بیماری‌هایی که گریبانگیر جامعه می‌شود دانست و تاکید کرد: اگر کسی در این محافل درمان نشود مشکل از خود اوست چرا که طبیب و دارو در این درمانگاه بدون مشکل است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه در مدت زمان دو ماه عزاداری باید قلب‌های ما با شرکت در مجالس مذهبی درمان شده باشد بیان کرد: نباید به گونه‌ای باشد که دو ماه در این مراسم شرکت کرده‌ باشیم ولی در اعمال و عبادات ما تغییر حاصل نشده باشد.

وی ضرورت بهره مندی از این فرصت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: از جمله نشانه‌های تاثیرگذاشتن شرکت در مراسم‌های عزاداری دور شدن از گناه و معصیت است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: کسی خود را در دارالشفا محرم و صفر درمان کرده باشد و از گناه و معصیت دوری کند نشان می‌دهد که در مسیر صحیح حرکت کرده و عزاداری او مقبول واقع شده است.

وی خالص شدن نیت‌ها را از دیگر ویژگی‌ها و آثاری دانست که نشان می‌دهد عزاداری‌های ما مقبول واقع شده است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه خلوص نیت موجب می‌شود که در کارهای معنوی مادیات مد نظر قرار نگیرد اظهار کرد: اگر چنین خلوصی داشته باشیم حتی خداوند سود مالی را نیز در کارهای فرد قرار می‌دهد.

وی حرمت گذاشتن به نعمت‌های الهی را نیز از دیگر نشانه‌های قبولی عزاداری‌ها دانست و اظهار کرد: در پایان این دو ماه باید قدر نعماتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است بدانیم و معرفت و آگاهی ما باید نسبت به مبانی دینی افزایش یابد./س

برچسب ها: قم ، گناه ، تاثیر ، شرکت ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.