نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند من در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم ولی ما نمایندگان مجلس این وظیفه را داریم زیرا ایرادهایی در تفاهم ژنو وجود دارد و ما نگران شش ماه تعیین شده هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی فراهانی در همایش ائمه جماعات که در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد اظهار کرد: وقف صدقه‌ای جاریه و سنتی حسنه است که از سالیان قبل وجود داشته و هرگاه از اقتصاد اسلامی بحثی به میان بیاید، وقف یکی از مهمترین موضوعات خواهد بود.

وی افزود: باید تلاش کنیم علاوه بر حفظ موقوفات، نسبت به احیای آنها هم اقدام کنیم؛ می‌توانیم از موضوع وقف بسیاری از مشکلات مسلمانان را حل کرده و نیاز مستمندان را برطرف کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه 92 و 93 چند بند در مورد وقف آورده شده است عنوان داشت: سعی داریم در بودجه‌های سنواتی، به وقف بها داده شود زیرا وقف ظرفیتی است که می‌توان مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمندان را برطرف کرد.

وی در ادامه به دهه بصیرت اشاره و خاطرنشان کرد: در قم از 9 تا 19 دی به نام دهه بصیرت نامگذاری شده است؛ این دو روز نقاط عطفی در تاریخ انقلاب هستند و در این روزها مردم قم در دفاع از اسلام و مرجعیت دینی به خیابان‌ها آمدند؛ پیروزی انقلاب اسلامی از روز 19 دی کلید خورد و در 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

امیرآبادی حماسه 9 دی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید در این زمینه به طور شفاف و کامل قضایای سال 88 و فتنه آن سال را تشریح و تبیین کرد؛ دست‌های شومی پشت صحنه بودند ولی حماسه 9 دی همه آنها را نقش بر آب کرد.

نماینده قم در مجلس با اشاره به حوادثی که پیش از انتخابات سال 88 در کشور روی دادند بیان داشت: تبلیغ رمز تقلب، تشکیل کمیته صیانت از آراء و بیانیه‌های فراوان و نیز حوادثی که در روز انتخابات روی داد همه در راستای فتنه‌انگیزی بودند.

وی ادامه داد: برخی هنوز در داخل کشور و با وجود اینکه در جایگاه‌های رسمی هستند به دنبال تطهیر فتنه‌گران بوده و می‌گویند موضوع را تمام کنید و نباید هر روز آن را تکرار کنید.

امیرآبادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها مسئله فتنه را مطرح و آن را روشن کرده‌اند گفت: در خطبه‌های نماز جمعه پس از انتخابات ایشان مسائل فراوانی را عنوان کردند ولی سران فتنه توجهی نداشتند و خسارات زیادی به کشور وارد آوردند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی زمینه‌سازی برای ناامنی و اغتشاش را مرحله نخست فتنه دانست و تصریح کرد: در سال 88 فتنه‌انگیزان قصد داشتند اصل نظام اسلامی را نابود کنند؛ سر دادن شعارهایی همچون نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران در همین راستا بود.

وی بیان داشت: در 9 دی ماه 88 مردم ایران در دفاع از ولایت و امامت به صحنه آمدند؛ یکی از کارهای فتنه‌گران که قابل بخشش هم نیست این است که نگذاشتند نظام اسلامی از حضور میلیونی مردم در انتخابات آن سال امتیاز بگیرد.

امیرآبادی مذاکرات ایران با گروه 1+5 را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن سال می‌شد از ظرفیت حضور باشکوه مردم در انتخابات در مذاکرات استفاده کرد ولی با عنوان کردن موضوع تقلب، غربی‌ها فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی بر جمهوری اسلامی وارد کردند زیرا دوگانگی در داخل را مشاهده کردند و تحریم‌هایشان را فزونی بخشیدند؛ معلوم نیست فتنه‌گران چگونه می‌‌خواهند جواب این کارهایشان را بدهند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: فتنه‌گران به نظام اسلامی تهمت تقلب زدند و موجب شدند دشمنان امیدوار شوند و در عین حال خود به بازیچه آنها تبدیل شدند و هرچه تلاش شد آنها از کارهایشان اعلام برائت کنند زیر بار نرفتند.

وی با بیان اینکه سران فتنه با وجود توصیه‌ها و گفت‌وگوهای زیادی که با آنها صورت گرفت بر طبل باطل خود کوبیدند عنوان داشت: با این حال رأفت اسلامی هنوز شامل حال آنهاست.

امیرآبادی با اشاره به سخنان اخیر یکی از نمایندگان مجلس گفت: این نماینده گفته بود باید سران فتنه را محاکمه کرد هرچند به دنبال خواسته‌های دیگری بود ولی باید دانست که به گفته برخی این افراد باید اعدام شوند زیرا مرتکب جنایت شده‌اند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان تقلب در نظام انتخاباتی ایران وجود ندارد خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی و نظارتی از جمله عواملی هستند که اجازه تقلب را نمی‌دهند ضمن اینکه باید بدانیم انتخابات در کشور ما توسط مردم اداره و اجرا می‌شود البته امکان تخلف وجود دارد.

امیرآبادی با اشاره به اعترافات ابطحی در سال 88 اضافه کرد: او به صراحت می‌گوید اگر رهبری یک قدم عقب می‌نشست وضعیت ایران از گرجستان هم بدتر می‌شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرهیز از مقایسه ایران با کره شمالی عنوان داشت: ملت ایران با مردم کره قابل مقایسه نیستند؛ ما پیرو امام حسین(ع) هستیم و در راه دفاع از اسلام و نظام دینی از جانمان مایه می‌گذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعامل خوبی میان دولت و مجلس برقرار است و امیدواریم همه مسئولان درصدد رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند./س

برچسب ها: قم ، ایراد ، تفاهم ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.