وزير آموزش و پرورش اعلام کرد: 58 هزار نيروهاي مازاد با هزينه‌اي بالغ بر هزار ميليارد تومان در سيستم آموزشي کشور وجود دارد.

 فاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: 58 هزار نيروي انساني مازاد در سيستم آموزشي کشور وجود دارد، که براساس برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش، طي سال آينده ساماندهي خواهند شد.
 
وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: دبيران دبيرستان‌هاي واقع در کشور موظفند 24 ساعت کار در مدارس انجام وظيفه کنند، در صورتي که 12 تا 15 ساعت در مدارس ساعت کاري دارند و مابقي وقت آنها آزاد است.
 
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اين دبيران به عنوان کمک معاون و کمک دفتردار در مدارس مشغولند، در حالي که اگر آنها نباشند معاون کار خودش را انجام مي‌دهد.
 
فاني با اشاره به لزوم ساماندهي نيروي مازاد در سيستم آموزشي گفت: 58 هزار نيروي مازاد سيستم آموزشي کشور براساس برنامه‌ي زمان‌بندي يک ساله يا از سيستم آموزشي خارج مي‌شوند و يا مي‌توانند جاي ديگري مشغول به کار شوند تا ما بتوانيم بهره‌برداري از نيروي انساني را افزايش دهيم.
 
وي با اشاره به اقدامات اجرايي اين طرح گفت: ساماندهي برنامه‌ريزي و هدايت نيروهاي مازاد سيستم آموزشي کشور در سال 93، بازنشستگي پيش از موعد براساس تصويب دولت و با خواست و ميل خودشان، جابه‌جايي، نقل و انتقالات نيروهاي آموزشي کشور، از اقدامات اجرايي اين طرح است.
 
فاني در پايان با اشاره به اجراي اين طرح افزود: با توجه به احکام ويژه سال 93، که تحويل مجلس شده، طرح بازنشستگي پيش از موعد، از سوي وزارت آموزش و پرورش به مجلس پيشنهاد شد و اين طرح به تصويب رسيد و براين اساس تعدادي از نيروهاي مازاد سيستم آموزشي کشور با خواست خودشان در طرح بازنشستگي پيش از موعد قرار خواهند گرفت./
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: نیرو ، مازاد ، آموزش ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار