یکی از رهبران جنبش فتح در غزه سفرهای پی در پی وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین را ناکافی دانست و تاکید کرد برای رسیدن به راه حل باید فشارهای واقعی بر رژیم اشغالگر اعمال شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی القدس؛ "فایز ابو عیطه" در مصاحبه با این شبکه درباره سفر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین، گفت جان کری سفرهای متعددی به منطقه داشته است و آمریکا تلاش هایی به منظور رسیدن به راه حل انجام می دهد اما به نظر می رسد آمریکا تا کنون متوجه نشده است که این مساله تنها به صرف تلاش نیاز ندارد بلکه مستلزم این است که فشارهای واقعی علیه دولت اشغالگر اعمال شود تا آن را به پذیرفتن شرایط و ضروریات روند صلح و تن دادن به خواست جامعه بین المللی وادار کند ؛ جامعه بین المللی که سال گذشته فلسطین را به عنوان کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته است در نتیجه این سفرهای متعدد و پی در پی در جهت رسیدن به راه حل است اما کافی نیست اما مذاکرات مستقیم که چند ماه پیش آغاز شده بود به علت جنایات دولت اسرائیل علیه ملت فلسطین و جنایت آشکار شهرک سازی و مصادره زمینهای فلسطینی ها، از دو ماه پیش متوقف شده و هیچ دیداری بین هیئت های فلسطینی و اسرائیلی صورت نگرفته است.
"فایز ابو عیطه" درباره تظاهرات فلسطینی ها در رام الله در مخالفت با سفرهای جان کری و شیوه سازش و مخالفت گروههای فلسطینی با این شیوه، اظهار داشت ملت فلسطین بهای اشغال را می پردازند به همین علت زمانی که مذاکرات به مدت بیش از سه یا چهار سال متوقف شد به آمریکا و جهان می گفتیم زمان بیشتری نداریم تا در اینگونه مذاکرات هدر دهیم.
ملت ما می خواهد از اشغال رهایی یابد.
مجری شبکه پرسید این نگرانی وجود دارد که تشکیلات خودگردان به علت فشارهای آمریکا امتیازات بیشتری ارائه کند.
وی پاسخ داد تشکیلات خودگردان هیچ امتیازی نخواهد داد. محمود عباس ماه گذشته پیام روشنی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده و به او اطلاع داده است که ملت فلسطین یا رهبری فلسطین امکان ندارد یهودی بودن سرزمین اسرائیل را به رسمیت بشناسد و کشوری را در کمتر از مرزهای چهارم ژوئن نخواهیم پذیرفت و کشوری را بدون اینکه قدس پایتخت آن باشد قبول نخواهیم کرد.
هر راه حلی باید براساس قطعنامه صد و نود و چهار سازمان ملل متحد که به مساله آوارگان فلسطینی مربوط می شود باشد. همچنین باید همه اسرای فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار