شهردار دماوند گفت: در منطقه چشمه اعلای دماوند که به دلیل وجود متولیان چند گانه، کار خاصی در منطقه صورت نگرفته است.

عباس صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برای توسعه گردشگری و حل مشکلات این حوزه، باید طرح جامع گردشگری شهرستان با در نظر گرفتن شناخت ظرفیت ها و قابلیت ها تهیه شود.

وی با بیان اینکه این نیاز سنجی باید با رویکرد بررسی لزوم وجود اقامت گاه ها، امکانات رفاهی و تفریحی و اجرای طرح های گردشگری باشد، افزود: نخستین اتفاقی که با تهیه طرح جامع می افتد، جلوگیری از موازی کاری و تداخل فعالیت هاست.

صفری از فرماندار دماوند به عنوان رئیس کارگروه گردشگری شهرستان دماوند خواست تا در جهت ساماندهی متولیان این اماکن نمونه گردشگری اقدام سریع و ضربتی صورت گیرد و مشکل پیش روی توسعه منطقه گردشگری چشمه اعلا حل شود.

شهردار دماوند با اشاره به وجود آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری بسیار زیاد در دماوند افزود: نقش اداره میراثفرهنگی و گرشگری دماوند در حفظ و نگهداری این آثار و ظرفیت ها باید پررنگ تر باشد تا هویت فرهنگی و تاریخی شهرستان حفظ شود.

وی نبود برنامه صحیح و مدون گردشگری در مدیریت شهری را یکی از دلایل مشکلات بخش گردشگری شهرستان دماوند خواند و افزود: نبود برنامه در برخی از موارد، ایجاد سردرگمی و دلسرد شدن در بخش خصوصی و سرمایه گذاری طرح های گردشگری می کند.

صفری با تأکید بر لزوم عزم جدی همه دستگاه های عضو کارگروه گردشگری تصریح کرد:هر یک از دستگاه باید به گونه ای سیاست گذاری و برنامه ریزی کنند که در روند توسعه گردشگری در یک خط و مسیر رو به رشد حرکت کنند.

شهردار دماوند با اعلام آمادگی شهرداری دماوند در این خصوص افزود: بخش زیادی از طرح های گردشگری بافت شهری توسط شهرداری ها اجرا می شود و ما نیز در این زمینه پیگیر امور محوله هستیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.