رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران در طرح کشاورزی حفاظتی40 هزار هکتار از اراضی خود را به این عملیات اختصاص داد.

سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در همین راستا، در کشت پاییزه در این 40 هزار هکتار در استان تهران، استفاده از دنباله‏ بندهایی با روش مینیمم تیلیج در حال انجام است.

وی درباره این دنباله ‏بندها، تصریح کرد: در این روش، به جای اینکه تراکتور چندین بار و یک بار برای شخم، یک بار برای بذر، یک بار برای کود وارد زمین شود،همه این مراحل هم زمان با هم با یک بار ورود تراکتور و دنبالهبند انجام می شود.

موسوی در خصوص مزایای این روش افزود: اجرای این کار باعث کاهش مصرف حائلهای انرژی به میزان یک ششم، زمان به میزان یک پنجم و هزینه کاشت به یک چهارم می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین تأثیر مثبت و بالای این طرح بر افزایش حاصل خیزی خاک، افزایش نفوذ پذیری خاک، امکان کنترل راحت تر علف های هرز و استفاده مطلوب تر از بقایای گیاهی برای افزایش حاصل خیزی خاک را از مزایای این روش خواند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شودتا آخر سال کاشت پاییزه، 40 هزار هکتار کاشت به روش فوق به حدود 50 هزار هکتار برسد و کمک زیادی در کاهش هزینه های تولید و افزایش کمی تولید و بهره وری داشته باشد/س.


برچسب ها: تهران ، اراضی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.