پايگاه خبري "امپتي ويل" در مقاله‌اي نوشت: امريكا براي برقراري به اصطلاح "صلح" در عراق به افراطيون پول(باج) مي پرداخت و بندر بن سلطان از اين روش براي كشتار استفاده مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ با توجه به اين كه اكنون تعداد تلفات غيرنظاميان عراق به آمار تلفاتي كه آخرين بار در سال 2008 ديده شده بود رسيده ، عراق بار ديگر به تيتر  اول رسانه ها برگشته است.

اين پايگاه خبري سعي كرده حضور نظاميان امريكا در عراق را عامل كاهش تلفات غيرنظاميان معرفي كند به همين دليل مي نويسد آنچه كه در اين افزايش آمار تلفات غيرنظاميان مهم است اين نكته است كه اين موضوع تا 18 ماه پس از خروج آخرين نظامي امريكايي از عراق رخ نداده بود.

اما در ادامه به صراحت عنوان مي كند عامل اصلي كاهش حملات تروريستي در آن سالها اين بود كه ژنرال پترائوس فرمانده نظاميان امريكا به بعضي از تروريست ها پول پرداخت مي كرده است.

اين پايگاه خبري مي نويسد : كاهش مرگ و مير غيرنظاميان از اواخر سال 2007 شروع شد و در تمام سال 2008 ادامه پيدا كرد. . بسياري اين آرامش را به افزايش نيروهاي نظامي امريكا از سوي پترائوس نسبت داده اند و بعضي ديگر دليل آن را بهره برداري پترائوس از گروه هاي"بيداري انبار" دانسته اند.

در اين مقاله آمده است: پترائوس در اقدامي بحث برانگیز ، حتی شروع به قرار دادن نام برخی از گروه های تروريستي - از جمله برخی که در گذشته با ایالات متحده مي جنگيدند - در ليست پرداخت حقوق امريكا كرد . گروه های سنی " بیداری انبار "  كه مایل به همکاری با آمریکایی ها بودند، در سال 2005 در یک مقیاس کوچکتر آغازبه كار کرده بود. پترائوس متوجه شد که اين  گروه نفوذ واقعی در جامعه دارند و  قادر هستند امنیت را به ارمغان بياورند-چه او آنها را دوست داشته باشد چه نداشته باشد- و آنها را به ميدان آورد. در اوج این برنامه در سال 2008 ، ایالات متحده آمریکا103 هزار جنگجو را در فهرست حقوق بگيران داشت تا به جای برهم زدن صلح به برقراري صلح تحت سلطه آمریکا کمک كنند. در همان سال ،ایالات متحده با 779 شبه نظامیان جداگانه عراق  قرارداد آتش بس امضا کرد.
تحلیلگران دیگر، به ویژه دانیل دیویس، به این نتیجه رسیدند که بیشتر از کاهش خشونت به دلیل  خودداري شهروندان سني عراق از ورود به خشونتي بود كه القاعده در آن غرق شده بود
نقطه عطف سال 2007 عراق  وقتي بود كه شورشيان سنی به مخالفت با القاعده برخاستند و به نیروهای ایالات متحده براي مبارزه با آنها پيوستند ، در نتيجه خشونت ها در عراق تقریبا یک شبه به طرز چشمگیری کاهش يافت . اگر این تقسیم غیر طبیعی رخ نداده بود، " ما امروز هنوز هم در عراق  در حال جنگ بوديم"
 اين گزارش در ادامه دلايل افزايش خشونت ها در عراق را اينطور عنوان مي كند.
هر چند به احتمال زیاد عوامل بسیاری براي شیوع احتمالی خشونت ها در عراق وجود دارد که باعث افزایش نرخ مرگ و میر غیر نظامیان شده، نكته جالب توجه همزماني اين اتفاق با بازي" بندر بن سلطان" رئیس اطلاعات عربستان سعودی برای تسلط منطقه اي است." مارسی" در این هفته اشاره کرد که بمب گذاری های اخیر در روسیه با هشدار بندر به پوتین در یک جلسه مخفی در ژوئیه گذشته ، همخواني دارد . اگر ما به گزارش این جلسه  برگرديم، طرح منطقه ای بندر وچگونگي اجراي آن را در سوريه مي بينيم:
بندر مسئله سوریه بطور مطول مورد بحث قرار داد. او توضیح داد که موضع  عربستان در بحران سوریه از حادثه درعا  تا به امروز چگونه تكامل يافته است. او گفت: " تا آنجا که به ما و اکثر مردم سوریه مربوط است، رژیم سوریه به پایان رسیده است. [ مردم سوریه ] اجازه نخواهد داد که رئیس جمهور بشار اسد در راس قدرت باقی بماند . کلید روابط بین کشورهاي ما با درک رویکرد ما در قبال مسئله سوریه آغاز می شود. بنابراین شما باید حمایت سیاسی از [ رژیم سوریه ]  ، به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد ، و همچنین حمایت نظامی و اقتصادی از اين رژيم را   متوقف كنيد. و ما به شما تضمین میدهيم که منافع روسیه در سوریه و در ساحل دریای مدیترانه اندكي متاثر نشود. در آینده، سوریه توسط یک رژیم معتدل و دموکراتیک  اداره خواهد شد که به طور مستقیم توسط ما حمایت خواهد شد  و علاقمند به درک منافع و نقش روسیه در منطقه  خواهد بود. "
بنابراین ، در ماه ژوئیه، بندر احساس اطمينان مي كرد که اسد سرنگون خواهد شد و کسانی که دولت جدید را تشکیل خواهند داد قطعا تحت کنترل عربستان خواهد بود. این نشان می دهد که بندر احساس مي كرد نیروهای مناسب در سوريه و تحت کنترل خود دارد .
همانطور که می دانیم ، اوضاع در سوریه آنطور كه بندرانتظار داشت ، پيش نرفت ، زيرا ایالات متحده در آخرین لحظه از حمله به سوريه عقب نشيني كرد و یک رویکرد دیپلماتیک با سوریه براي تسلیم سلاح های شیمیایی انتخاب كرد. بندربه دخالت خود ادامه داده است ، هر چند،كه یکی از عوامل او در لبنان دستگیر شد :
با توجه به اعلام رسانه های خبری لبنان ، مقامات نظامی لبنان رهبر گردان عبدالله عظام ،شاخه ای از القاعده  که مسئولیت دو حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت در ماه نوامبر را بر عهده داشته، دستگیر کرده اند .
ماجد ماجد تبعه عربستان است که گروه رادیکال او  با القاعده عراق متحد است.
گردان هاي عبدالله عظام  سال ها قبل از جنگ سوریه به وجود آمد ، اما این گروه خود را با شورشیاني كه با بشار اسد رئیس جمهور سوريه مي جنگيدند متحد كردند و تهديد كردند اگر حزب الله دست از حمايت اسد برندارد حملات بيشتري عليه لبنان انجام خواهند دادبه تازگي الماجد با جبه النصره نيز ابراز وفا داري كرده بود.
عربستان سعود يدر عراق از گروهي حمايت مي كند كه هم در سوريه و هم در لبنان مداخله مي كنند . 
  
همانطور كه در نقشه عراق مي بينيد استان انبار عراق ( به همراه اردن ) عربستان سعودی را از سوریه جدا می کند. بندر به اين نتيجه رسيده است  که اگر پترائوس می تواند با پرداخت پول به سنی هاي انبار از آنها در راه برقراري صلح بهره بگيرد ، او می تواند با پرداخت رقمي  از آنها براي اجراي طرح خود برای تسلط منطقه ای کمک بگيرد.
برچسب ها: صلح ، بندر ، کشتن ، نظامی ، عراق ، آمریکا ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار