معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید ستاری دانسته‌هایش را در عمل پیاده کرد، گفت: وی خانه و ماشین نداشت، اما وضعیت زندگی و مالی پرسنلش به راه بود که این خصوصیت در ما نیست و من این را در خودم نمی‌بینم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری فرزند سرلشکر شهید ستاری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از فرمانده فقید نهاجا که عصر امروز در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد با اعلام آمادگی برای هر نوع کمکی به این دانشگاه اظهار داشت: روزهای اول دانشگاه هوایی نیز با همین امکانات کم آغاز شد و الان این دانشگاه از افتخارات نیروی هوایی است که بعد از 25 سال از تاسیس آن در سال 67 فارغ‌التحصیلان این دانشگاه رده‌های بالای مدیریت را در کشور و ارتش دارند.

وی با اشاره به علاقه شهید ستاری به دانشگاه هوایی افزود: تاسیس دانشگاه هوایی قدم پیشرویی بود که شهید ستاری برداشت و این اولین دانشگاه در این سطح در ارتش بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان آخرین خاطره از شهید ستاری در دانشگاه هوایی تصریح کرد: هنگامی که 16 آذر 73 انفجار در داخل دانشگاه رخ داد شهید ستاری جزو اولین نفرهایی بود که با هلی‌کوپتر خود را به این خرابه‌ها رساند.

وی افزود: با وجود اینکه محافظان وی را منع می‌کردند، اما شهید ستاری می‌گفت بچه‌ام در آن زیر ضجه می‌زند ایشان در آی‌سی‌یو و بخش‌های عمومی هم کارهای فراوانی برای آنان انجام می‌داد.

ستاری گفت: علاقه‌ای که شهید ستاری به پرسنل و افراد داخل یگان‌ها داشت و از لحاظ کارهای رفاهی آنها بسیار زیاد بود.

وی افزود: شهید ستاری خانه و ماشین نداشت، اما وضعیت زندگی و مالی پرسنلش به راه بود که این خصوصیت در ما نیست و من این را در خودم نمی‌بینم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: من تاحدودی شهید ستاری را درک کردم و 22 سالم بود که تازه از دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل شده بودم و بسیاری از پروژه‌ها را به همراه پدر می‌رفتم و حس می‌کردم و شاید برخی فرزندان شهدا چنین شانسی نداشتند.

وی افزود: من قطعا به عنوان یکی از مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌توانم مثل ایشان باشم و چنین توانایی را داشته باشم.

ستاری با تاکید بر آمادگی برای همکاری درباره پدافند هوایی با دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا(ص) گفت: ایده‌های جدید در حوزه جنگ همان ابتکارات جدید در دوران نداری و بی‌پولی و فشار است.

وی افزود: الان نیز وضعیت مالی کشور خراب است و کشورهای عربی دهها برابر جمهوری اسلامی برای امور دفاعی هزینه می‌کند و مسلما به شیوه‌های سنتی نمی‌توانیم در این زمینه عمل کنیم.

ستاری اظهار داشت: در این زمینه باید روش‌های جدید جنگ و ابتکارات را داشته باشیم و با توسعه دانش، علم خود را به عمل تبدیل کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: یکی از خصوصیات اصلی شهید ستاری این بود که آنچه می‌دانست پیاده کرده بود و این به این راحتی نیست و باید آن را در صحنه عملیات و جنگ درک کرده باشیم.

ستاری با اشاره به اینکه پدر شهیدش این موارد را بدون هیچ کاستی در صحنه عملیات فراگرفته بود خاطرنشان کرد: در این حوزه‌ها آماده هستیم تا کاری انجام دهیم و امیدواریم ارتش و نیروهای دفاعی ما روز به روز قوی‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرزند ، سرلشگر ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار