سفير روسيه از نقش روحاني در حل مشكلات داخلي و بين‌المللي تقدير كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت خبري "ملحق"، "لوان جاگاريان"سفير روسيه در تهران  از نقش رئيس جمهور جديد  ايران در حل مشكلات كشور در دو سطح داخلي و بين المللي تقدیر کرد.

وي افزود : آنچه از نظر يك ايراني مي‌بينيم اين است كه روحاني تمام تلاشش را براي ايجاد راه حلي براي مشكلات موجود بكار بسته و تلاشهاي او تا اکنون موفقيت آميز بوده است.

وي گفت :  يك همكاري سازنده بين دستگاه‌هاي اجرايي و دستگاه‌هاي ديگر در  ايران در جريان است و ايران در تلاش براي گفتگوهاي فشرده با بسياري ديگر از  شركاي غربي ، براي توسعه همكاري هاي مشترك مي‌باشد.

وي گفت : تيم روحاني بي درنگ كار را شروع كرد و اين تيم چند ماه است كه تشكيل شده و الآن در حال پرداختن به مشكلات ايران در دو سطح داخلي و بين‌المللي است.

وي گفت : روسيه راغب است كه با دولت ايران همكاري نمايد.

 سفیر روسیه در تهران همچنین افزود :‌مسکو  منتظر دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از روسیه در پائیز سال 2014 است.

وی که با خبرگزاری اینتر فاکس مصاحبه می کرد افزود: دعوت نامه رسمی روحانی در دیدار سرگئی لاوروف از ایران در 11 دسامبر تحویل داده شد.

وی افزود: نشست سران کشورهای حاشیه خزر  در پائیز سال 2014 در بندر آستاراخان روسیه برگزار می شودو از روحانی برای شرکت در این دیدار دعوت به عمل آمده است.

این دیپلمات روسی گفت: پیش از نشست سران در پائیز نشست وزرای خارجه 5 کشور حاشیه خزر در بهار امسال در مسکو برگزار خواهد شد که مطمنا وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند داشت.

پیش تر ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس خبری  رئیس جمهوری روسیه از دریافت دعوتنامه از سوی دولت ایران برای دیدار از ایران خبر داده و گفته بود حتما از این فرصت استفاده خواهد کرد.

البته پوتین به زمان سفر خود به ایران اشاره ای نکرد.


انتهاي پيام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار