یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: در این توافقات هر دو طرف اراده لازم را برای اجرایی شدن دارند و پیش‌بینی می‌شود موارد اختلاف پرونده هسته‌ای ایران با گروه 1+5 حل و فصل خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسن بهشتی‌پور" کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به دیدارهای آینده "هلگا اشمیت"  و سید "عباس عراقچی" مبنی بر حل‌وفصل موارد اختلاف پرونده هسته‌ای ایران، گفت: نکات جزئی باقی مانده که به دلیل حساسیت  موضوع  باید به جمع بندی کامل برسد و در حال حاضر مقامات بلند مرتبه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به زمان اجرای توافق ژنو، گفت: تاریخ دقیق بعد از مذاکرات کارشناسی  مشخص شده  و آمریکایی‌ها درباره تاریخ مذاکرات به توافق نرسیده و  تاریخ مشخص شده  را تکذیب کردند.

بهشتی‌پور افزود: در دیدار اشمیت و عراقچی، قرار است درباره تاریخ  برگزاری نشست به جمع‌بندی برسند و دو سه موضوع مانده که قابل حل بوده و جای نگرانی نیست.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: در این توافقات هر دو طرف اراده لازم را برای اجرایی شدن دارند و پیش‌بینی می‌شود موارد اختلاف پرونده هسته‌ای ایران حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است، سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران درباره مذاکرات اخیر ایران و 1+5 ، گفت: کارشناسان ایران و 1+5 در جریان مذاکرات اخیر نتوانستند به جمع بندی برسند و در یکی دو مورد اختلاف نظر وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در تماس‌ها و دیدارهایی که با مسئولان و کارشناسان گروه 1+5 خواهیم داشت سعی می‌کنیم تا موارد اختلافی را حل و‌فصل کنیم.

همچنین وی در مورد اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیرامون نزدیک شدن به توافق برای اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران و 1+5 ،گفت:‌ کارشناسان پیشرفت‌های خوبی در برنامه اجرایی توافق ژنو داشته‌اند اما هنوز چند مسئله باقی مانده که نسبت به آنها درک مشترک وجود ندارد. 
 
وی افزود: ظرف هفته آینده تماس‌ها بین دو طرف در سطح سیاسی ادامه پیدا کرده و امیدوارم با نهایی شدن آنها گام اول به زودی اجرا شود، بنابراین با توجه به آنچه گفته شد، هنوز نمی‌توان تاریخی برای اجرای توافق هسته‌ای تعیین کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار