مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه شیوع بیماری ناشناخته در مزارع پرورش ماهیان سردابی این استان طی دوماه اخیر گفت: هم اکنون مشکل جدی در مزارع پرورش ماهی وجود ندارد و شدت بیماری در این مزارع روبه کاهش گذشته است.

حمید مهری افزود: باوجود بارندگی های اخیرو اقدامات ادارات دامپزشکی و شیلات استان چهارمحال و بختیاری از شدت بیماری در مزارع پرورش ماهی این استان کاسته شده است  .
وی تاکید کرد: پرورش دهندگان باید از نقل و انتقال غیربهداشتی و خود سرانه ماهیان خودداری و موارد قرنطینه ای را به دقت رعایت کنند  .
مهری، درزمینه میزان تلفات مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شیوع یک بیماری ناشناخته درمزارع پرورش ماهی این استان بخصوص درشهرستان های کیار، اردل، کوهرنگ و لردگان به حدود 70 درصد از 300 مزرعه پرورش ماهی خسارات وارد کرد  .
مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، میزان تلفات مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری طی دوماهه اخیر را حدود 50 درصد حجم تولیدات این مزارع برآورد کرد  .
حمید مهری تصریح کرد: نمونه برداری های لازم از مزارع انجام شده و پس از انجام آزمایشات اولیه درمرکز تشخیص بیماری ماهیان سردابی استان چهارمحال و بختیاری نمونه ها برای انجام آزمایشات تکمیلی به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد که در هفته های آتی جواب آزمایش های به عمل آمده اعلام می شود .
وی، درزمینه اقدامات این اداره کل برای کاهش حجم تلفات اظهارداشت: جلسات آموزش چهره به چهره درزمینه شناسایی بیماری ها ومبارزه با آن برگزار شده و بروشورهای آموزشی با همکاری اداره شیلات چاپ وتوزیع شده است .
مهری، برگزاری جلسات متعدد برای پرورش دهندگان ماهیان سردابی و اتخاذ تدابیر لازم درزمینه مبارزه با بیماری ها و نظارت دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری بر نقل و انتقال ماهیان سردابی را ازاقدامات انجام گرفته دراین زمینه عنوان کرد .
استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه حدود 18هزارتن ماهی قطب تولید ماهیان سردابی کشور محسوب می شود./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.