دوچرخه سواری پیست متشکل از رویدادهای سرعتی بی‌هوازی تا رویدادهای استقامتی طولانی است. رویدادهای سرعتی شامل رویدادهای سرعتی فردی و تیمی با حداکثر تلاش به مدت کمتر از 30 ثانیه تا چند دقیقه هستند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ؛ دوچرخه سواری پیست در زمان 10 ثانیه تا 45 دقیقه به طور متفاوتی برگزار می‌شود و دوچرخه سواران به توان انفجاری و استقامت نیاز دارند. این مورد به این معنی است دوچرخه سواران پیست نسبت به دوچرخه سواران جاده عضلات بیشتری را حمل می‌کنند.
 
تعداد بسیار زیادی از رویدادها وجود دارد که در دوچرخه سواری پیست شامل شده‌اند که بعضی از آن‌ها انفرادی و بعضی گروهی هستند. نمونه‌هایی از این رویدادها عبارتند از تایم-تریل، مسابقات طولانی چند مرحله¬ای، مسابقات با شرایط برابر، مسابقات کایرین و مدیسن.  
 
رژیم غذایی دوچرخه سواران سرعتی پیست طی تمرینات  

دوچرخه سواران سرعتی پیست باید رژیم غذایی داشته باشند که توان بهینه به نسبت وزن را تقویت می‌کند. بنابراین، ریکاوری از جلسات پیست قدرتی و طولانی، ضروری است، با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که جذب انرژی آن قدر زیاد نباشد که باعث افزایش وزن اضافی شود.  
 
این مورد می‌تواند مستلزم برنامه ریزی دقیق و کمک از طرف متخصصان تغذیه ورزشی باشد. دوچرخه سواران سرعتی پیست، در مقایسه با دوچرخه سواران جاده نیازمندی‌های کربوهیدرات کمتری دارند. بسته به اهداف ترکیب بدن و مرحله جلسات تمرینی، 3 تا 4 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، مناسب است. کربوهیدرات باید برای تلاش¬های مکرر سوخت در تمرینات، کافی باشد.
 
 
باید تأکید روی گزینه‌های مطمئن غنی از مواد مغذی از تمام گروه¬های غذایی باشد. استفاده از غذاهای ورزشی مانند ژل‌ها و بارهای پر انرژی، کمتر است. غذاهای حاوی پروتئین باید به طور منظم در سراسر روز استفاده شوند تا ریکاوری را بهینه کرده و توده عضلانی خالص را حفظ کنند. نیازهای پروتئین باید مشابه دیگر ورزشکاران قدرتی یعنی حدود 6/1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و بیشتر برای ورزشکاران نوجوان باشد.
 
این کار را می‌توان با شامل کردن وعده¬های کافی از گوشت خالص، فرآورده‌های لبنی کم چرب (یا جایگزین‌ها) یا منابع گیاهی از پروتئین مانند آجیل‌ها انجام داد. محصولات ریکاوری مانند پودر پروتئین وی نیز مناسب هستند.
 
 
دوچرخه سواران استقامتی پیست باید نیازمندی¬های تغذیه¬ای دوچرخه سواری جاده را در نظر بگیرند، زیرا نیازهای تمرینی آن‌ها اغلب مشابه بوده و بسیاری از ورزشکاران، در هر دو رشته، مسابقه می¬دهند.  
 
*نیاز به مایعات

اینکه پیست دوچرخه سواری داخل سالن یا خارج سالن همراه با شرایط محیطی باشد، بر نیاز به مایعات، تأثیر می‌گذارد. پیست¬های دوچرخه سواری داخل سالن اغلب برای مسابقات، گرم هستند تا پیست سریعی برای دوچرخه سواری فراهم شود. هنگام نشستن در جایگاه تماشاگران، دوچرخه سواران نباید به خاطر بی حوصلگی یا عصبی بودن یا موارد دیگر، در نوشیدن افراط کنند به طوری که ممکن است احساس نفخ و ناراحتی کنند.  
 
در صورتی که محیط داخل سالن گرم است و دوچرخه سواران روی دوچرخه ثابت، گرم کردن‌های طولانی را انجام می‌دهند، مهم است که قبل از شروع مسابقه، مایعات را جایگزین کنند. دوچرخه سواران پیست، آب (مقدار مایعات) زیادی را حمل نمی‌کنند بنابراین برای مسابقات طولانی، لازم است که دوچرخه سواران، مسابقه را در حالی که به خوبی آبگیری کرده‌اند؛ آغاز کنند، و از زمان بین مرحله‌ها و فینال‌ها در صورت لزوم، برای آبگیری مجدد استفاده کنند.
 
 
*قبل از رویداد، باید چه چیزی خورد؟
ذخیره‌های کربوهیدرات عامل محدود کننده‌ای در رویدادهای دوچرخه سواری پیست سرعت نیستند، بنابراین بارگیری کربوهیدرات با وعده‌های غذایی زیاد قبل از رویداد، ضروری نبوده یا توصیه نمی¬شوند. مهم¬ترین چیز در مورد وعده¬ی غذایی قبل از رویداد، این است که دوچرخه سواران احساس راحتی کنند تا خود را برای حداکثر شدت، پیش ببرند.  
 
وعده غذایی قبل از رویداد و هر گونه اسنک اضافی باید چربی و فیبر کمی داشته، به راحتی هضم شده و به طور بسیار مهمی، اول در تمرینات آزمایش شوند. وقتی رویدادهای مختلفی در یک روز، یا بعدازظهر انجام می‌شود، نیازهای کلی انرژی باید در نظر گرفته شوند. اسنک‌های کوچک و مکرر به ریکاوری و همچنین آمادگی برای رویداد بعدی کمک می¬کنند. میان وعده‌هایی مانند میوه‌ها و به ویژه موز، مناسب بوده و گزینه‌های خوبی هستند. وقتی زمان قبل از رویداد کوتاه است، نوشیدنی‌های ورزشی، مفید هستند.  
 
*در مورد ریکاوری چطور؟
ریکاوری بعد از جلسات تمرینی طولانی یا مسابقه، بسیار مهم است. بنابراین، در صورتی که مصرف یک وعده غذایی ریکاوری کننده امکان پذیر نیست، در ساعت پایان رقابت، دوچرخه سوار باید برای رفتن به خانه، با گزینه‌های ریکاوری مانند ساندویچ یا نوشیدن شیر، آماده شود.  
 
این کار باید با یک وعده غذایی حاوی گوشت خالص، ماهی با سبزیجات و برنج یا ماکارونی، دنبال شود. دوچرخه سواران باید از راهبردهای ریکاوری تغذیه‌ای بعد از جلسات تمرینی سنگین نیز آگاه بوده و کربوهیدرات و حداقل 10 تا 15 گرم پروتئین مانند شیر و تخم مرغ را به همراه تست یا ماست، شامل کنند. 

اسنک‌های ریکاوری باید در برنامه‌های کلی تغذیه در نظر گرفته شوند، بنابراین زمان بندی وعده‌های غذایی و تمرینات، دارای اهمیت است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار