کتاب طب سوزنی اصول و کاربردها توسط دکتر سام ترکان متخصص بیماری های داخلی دام های کوچک و عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در 3000 نسخه چاپ شد.

به گفته وی، مولف در بخش های مختلف علم طب و به خصوص در اصول آن، هیچ تفاوتی ما بین طب انسانی و دامی وجود ندارد و بدیهی است که آشنایی با اصول اساسی و نظریات پایه ای طب سوزنی در علم پزشکی همانا مورد استفاده در علم دامپزشکی نیز است. بنابراین آشنایی با تمامی نظریات، پژوهش ها و موارد عنوان شده در طب سوزنی انسانی باعث درک بهتر از این طب و کاربردی آسان تر از آن در طب دامی است.
 دکتر سام ترکان در ادامه گفت: با وجود تمام امکانات مدرن و داروهای شیمیایی موجود در بازار دارویی، به جهت درمان انواع بیماری ها، تسلط بر علوم سنتی همچون طب سوزنی این امکان را برای ما فراهم می سازد که در مواقع ضروری و یا عدم دسترسی به تکنولوژی های نوین، به خصوص در شرایط خاصی که در برخی از مناطق کشور ما موجود است، از آن ها در راه رسیدن به هدف که همانا درمان است حداکثر استفاده را بنمائیم.
 این کتاب سعی دارد تا خواننده را با اصول طب سنتی و به خصوص طب سوزنی آشنا سازد . سرچشمه این طب، مناطقی از آسیا و بخش وسیعی از کشور چین است. شناخت نظریات و فلسفه ی درمان در طب سنتی این کشور لازمه شناخت اساس و طرز استفاده مناسب تر از انواع طب سنتی است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.