ماه ربیع الاول که سومین ماه قمری است آثار رحمت خداوند در آن هویداست، در این ماه برکات بسیاری خدواند به بنده هایش عنایت داشته است که یکی از آن برکات تولد حضرت محمد (ص) می باشد و از دیگر ذخایر و برکات خداوند در این ماه بحث میلاد امام صادق (ع) است که مصادف می باشد با تولد حضرت رسول اکرم (ص)و سزاوار است که همه علاقه مندان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) آن را ارج نهند و گرامی بدارند.

حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت: اعمال در روز اول ماه ربیع اول روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏ الاول سپس خواندن زیارت پیامبر (ص) و علی (ع) در این روز و غسل کردن و پوشیدن لباس نو می باشد.

این کارشناس مذهبی افزود: اعمال روز هشتم ماه‏ در این روز خواندن زیارت امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (ع) مستحب است.

همچنین اعمال روز نهم ماه‏این روز، روز عید و جشن و شادی بزرگ برای مؤمنان به مناسبت به امامت و خلافت رسیدن صاحب الزمان (ع) است. لذا اعمال زیر در این روز پسندیده است. اول اطعام به دوستان و ایجاد فرح و شادی در بین آنان دوم پوشیدن لباس نو سوم شکر و عبادت خداوند متعال و چهارم گشاده دستی و فراوانی برای خانواده می باشد.

حجت الاسلام روحانی مقدم ادامه داد: روز هفدهم ماه ولادت رسول خدا(ص) و همچنین میلاد امام صادق(ع) است و روز بسیار مبارکى است و داراى اعمالى مىباشد. اول غسل کردن، دوم زیارت پیامبر و امیرمؤمنان از دور یا نزدیک ،سوم روزه‏ داری که طبق روایت، روزه‏داری در این روز برابر با روزه یک سال است، چهارم دو رکعت نماز هنگام بالا آمدن آفتاب است که در هر رکعت پس از حمد، ده بار سوره قدر و ده بار سوره توحید خوانده شود، پنجم گرامی داشتن مسلمانان و صدقه داد، ششم به مشاهد شریفه رفتن و هفتم جشن و شادی کردن ، سزاوار است مسلمین با برپایى جشنها و تشکیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرّم اسلام(ص)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعهاى اسلامى و محمّدى بهره کامل گیرند.

برچسب ها: ماه ، ربیع ، الاول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.