مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از بازسازي توربين سوم نيروگاه پالايشگاه دوم براي اولين بار در سطح این مجتمع بدون برونسپاري و تنها با بهره گيري از پرسنل تعميرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مسعود حسنی اظهار داشت: با توجه به ضرورت عملياتي جهت توليد حداكثري در فصل زمستان و همچنين به دليل زمانبر بودن فرآيند مناقصه و تعيين پيمانكار مجري، بازسازي توربين مذكور در دستور كار پرسنل تعميرات قرار گرفت.

حسنی در ادامه افزود: بازسازي و تعويض قطعات آسيب ديده و نصب مجدد روتور و ملحقات، انجام تنظيمات حساس و رفع اشكالات ژنراتور و راه اندازي كامل بدون برون سپاري و با بهره گيري از توانمنديهاي نيروهاي پرسنل تعميرات و امكانات موجود مجتمع با صرف 9 هزار و 800 نفر ساعت انجام و تجهيز مذكور در روز چهارم  آذر ماه راه اندازي شد.
 
وی خاطرنشان کرد: زدودن آثار تخريبي ناشي از حادثه از پوسته كمپرسور و تعويض و انجام عمليات تست غير مخرب روي نقاط آسيب ديده ي تعمير شده و نقاط با پتانسيل آسيب ديدگي روي پوسته كمپرسور ، تنظيم پره هاي راهنماي ورودي( IGV) ، نصب پره هاي ثابت ، نصب پره هاي توربين روي هر سه رديف روتور جديد، برداشتن روتور آسيب ديده و نصب روتور جديد از جمله فعاليت هاي عمده اي بود كه در حين بازسازي توربين به انجام رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار