ریيس کمیته داوران فدراسیون کاراته از اعلام نتایج آزمون ارتقاء داوری که طی روزهای 12 و 13 دی برگزار شد، تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سایت فدراسیون کاراته جواد سلیمی اظهار داشت: این دوره با حضور 200 شرکت کننده از درجات پایین تا رفری آ و ممتاز به مدت 2 روز به میزبانی هیات کاراته استان تهران و مسئولیت کمیته داوران فدراسیون کاراته برگزار شد.
 
وی افزود: در روز نخست کلاس های تئوری و روز دوم نیز کلاس های آموزش عملی و درنهایت آزمون عملی برگزار گردید.
 
سلیمی با اشاره به اینکه حضور شرکت کنندگان در این دوره از سراسر کشور آزاد بوده است، افزود: 200 داور حاضر از استان های مختلف در دوره فوق حضور داشتند که تقریبا هشتاد درصد آنان از داوران جوان، با انگیزه و تحصیلکرده بودند.
 
وی با اشاره به حضور مسئولان فدراسیون در این دوره گفت: مسئولان فدراسیون درهر دو روز با حضور خود باعث ایجاد انگیزه در بین شرکت کنندگان شدند که باید از آقای سمندر، آشوری و خانم امینی کمال تشکر را داشته باشم.  
 
رییس کمیته داوران با تاکید براینکه کلاس‌های آموزشی داوری هر هفته در استان‌های مختلف برگزار می شود، عنوان کرد: بنابر درخواست استان‌ها، هر هفته کلاس‌های آموزشی با حضور مدرسین کمیته داوران برگزار می شود و ما از مدرسین خواسته ایم تا داوران شایسته و جوان فنی را شناسایی کرده و به کمیته داوران معرفی کنند.
 
وی در مورد قضاوت داوران در سوپر لیگ عنوان کرد: خوشبختانه در دو هفته ابتدایی هیچگونه اعتراضی به نحوه داوری ها صورت نگرفته است و در نظر داریم در ادامه نیز از داوران ارشد آسیایی و جهانی استفاده کنیم تا مسابقات به همین نحوه ادامه یابد.
 
سلیمی گفت: حتی هفته گذشته و در پایان مسابقات لیگ برتر، رییس فدراسیون نیز در جمع داوران قضاوت کننده حاضر شد و از کمیته داوران و از قضاوت داوران حاضر تشکر و قدردانی کرد.
 
وی در خصوص دیگر برنامه های کمیته داوران گفت: اسفندماه جاری و پیش از آغاز مسابقات قهرمانی کشور، 2 روز کلاس داوری کومیته و 2 روز کلاس کاتا خواهیم داشت که دوره کاتا برای اولین بار پس از تغییرات قوانین جهانی برگزار می شود که از استان ها می خواهیم تا داوران خود را به این سمینار اعزام کنند.
 
رییس کمیته داوران در پایان از حمایت های علیرضا سمندر و همچنین محسن آشوری برای عملی شدن برنامه های کمیته داوران قدردانی و تشکر کرد و گفت: لازم است از اعضای شورای داوران و ممتحنین مرد و زن نیز تشکر کنم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار