مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: زیرساخت های شهر الکترونیک در استان فراهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهاب لطفعلی با اعلام ضریب نفوذ 80 درصدی تلفن همراه در استان خاطرنشان کرد: این میزان تنها مربوط به همراه اول می باشد و اگر اپراتورهای دیگر را هم در نظر بگیریم ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیشتر از100 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت خوب استان در زمینه توسعه ارتباطات تلفن همراه، اشاعه شایعاتی مبنی بر مضر بودن دکل های BTS را موجب کند شدن این روند دانست و اظهار داشت: متاسفانه ترویج این شایعات موجب شده تا در برخی مناطق از نصب این دکل ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: از آنجا که امواج تلفن همراه از نوع امواج رادیویی می باشد و قابلیت نفوذ آسان در دیوار و مانع های فیزیکی را ندارد، ساخت ساختمانهای بلند موجب تضعیف آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط شده و ما مجبور به نصب BTS های جدید هستیم.

لطفعلی خاطر نشان کرد: ممانعت از نصب این دکل ها موجب می شود تا در برخی مناطق آنتن دهی تلفن همراه مناسب نباشد.

در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین سازمان جهانی بهداشت(WHO) نیز اعلام کرده مدرکی که مضر بودن این امواج را اثبات کند یافت نشده است.

وی افزود: این در حالیست که زیان آور بودن بسیاری از مواد موجود در محیط اطراف ما از مواد غذایی غیر ارگانیک گرفته تا لامپ های فلورسنت به اثبات رسیده، اما مردم به راحتی و بی هیچ نگرانی از آنها استفاده می کنند.

لطفعلی حساس شدن مردم در خصوص مضرات به اثبات نرسیده موبایل را مربوط به شایعاتی دانست که در سایت های غیر رسمی و کلیپ های تصویری منتشر شده است.

به گفته لطفعلی با وجود هفت میلیارد نفر جمعیت در دنیا بیش از این تعداد تلفن همراه در دنیا وجود دارد، ولی با این وجود هنوز مدرکی دال بر مضر بودن امواج این دستگاه به اثبات نرسیده و هر روزه نیز تعداد بیشتری از آن در دنیا تولید می شود./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، روند ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.