یک مستندساز محدود بدون امکانات مستندسازی در ایران و نیز کمبود بودجه را موجب بی رونق شدن ساخت مستندهای هزینه بر از جمله مستندهای حیات وحش در ایران عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهدی فرامرزی با بیان اینکه مستند روایت گر اتفاقات و رویدادهای واقعی است، تاثیر آن را بر روی مخاطب بسیار بیشتر و موثرتر از فیلم های داستانی دانست.

به گفته فرامرزی فیلم ذهنیات انسان از یک واقعیت است، اما مستند خود روایتگر آن واقعیت می باشد و همین امر موجب شده تا تاثیر آن بر روی مخاطبان بسیار بیشتر از فیلم باشد.

این مستندساز معتقد است، مستند به علت بازتاب واقعیات جامعه و محیط اطراف زندگی به گونه ای ملموس و بسیار راحت تر از فیلم می تواند بامخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

فرامرزی خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولین در ایران فکر می کنند مستند یک نوع فیلم است که نبایدزیاد به آن اهمیت داد و هزینه برای ساخت آن صرف کرد.

وی به امکانات بسیار کم مستندسازان ایرانی نسبت به مستندسازان بسیاری از کشورها اشاره کرد و یادآور شد: در ساخت برخی مستندها مانند مستندهای حیات وحش از 75 دوربین برای گرفتن برخی از صحنه ها استفاده می شود، در حالیکه امکانات موجود در ایران در این زمینه قابل قیاس با سایر کشورها نیست.

فرامرزی مستند را یک واقعه نگاری عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر در بسیاری موارد از جملهدفاع مقدسبرای سند دار کردن گفته ها و وقایع به مستندهای آن موضوع استناد می شود که در زمینه دفاع مقدس می توان به مستند برجسته "روایت فتح" اشاره کرد.

این مستندساز از مسئولین مربوطه خواست تا مستندسازان را در جهت ساخت مستندهای مختلف از آداب و رسوم، فرهنگ، تاریخ و طبیعت ایران یاری دهند تا حداقل سندی از این وقایع برای آیندگان باقی بماند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، امکانات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.