معاون عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: باید در بناهای تاریخی که در شهر کرمان ثبت ملی شده‌اند؛ بازنگری انجام شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمدجواد کامیاب در نشست بررسی وضعیت بافت فرسوده‌ی شهر کرمان ؛ وسعت شهر کرمان را 13 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود : از این میزان هزارو 589هکتاربافت فرسوده و 500 هکتار آن بافت تاریخی است .

وی با بیان این‌که بافت فرسوده‌ی شهر کرمان در حاشیه‌ی بافت تاریخی قرار گرفته است؛ خاطرنشان کرد : باید مردم برای حضور و ساخت و ساز در بافت فرسوده‌ی شهر تشویق شوند.

کامیاب تصریح کرد : بافت فرسوده‌ی شهر نیاز به هزینه‌ دارد وبرای هموار کردن حضور سرمایه گذاران ، کوچه‌های این منطقه از شهر کرمان باید تعریض شود .

وی تاکید کرد: باید آن بخش از بافت تاریخی که ارزش مرمت و احیا دارد نگه‌داری و بخش‌هایی که ارزش نگه‌داری ندارد؛ حذف شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست، به بازنگری در بناها و حریم‌های ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: به دلیل وجود مشکلات در بافت تاریخی شهرهای مختلف کشور، بازنگری بافت تاریخی شهرهای مختلف کشور در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

محسن موحدی هم‌چنین با تاکید بر این‌که بافت قدیم شهر کرمان باید ساماندهی شود؛ افزود : میراث فرهنگی و شهرداری می‌توانند با اجرای طرح های مشترک نسبت به ساماندهی این بخش از شهر اقدام کنند.

وی تصریح کرد : بناهای تاریخی بسیار جذابی در شهر کرمان وجود دارد؛ اما متاسفانه این بناها پراکنده هستند و فاصله‌ی بین آنها نیز زیباسازی نشده است.

موحدی یاد آور شد : باید نقاطی که واجد ارزش تاریخی هستند؛ حفظ وبقیه را از حریم خارج کرد ./س


برچسب ها: بنا ، تاریخی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.