دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: دولت بایستی سعه صدر خود را بالا ببرد چرا که رسالت احزاب سیاسی رصد کردن و نقد کار دولت است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در نشست مشترک وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی اظهار داشت: قانون اساسی در اصل 26 حقوقی را برای احزاب در نظر گرفته است که از دولت تدبیر و امید تحقق آن را ندیدیم از جمله حق آزادی و حق مخالفت با هر چیزی جز آن که به ضرر کشور است.
 
وی با اشاره به بیاناتی از امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه هم چنین سخنانی از شهید مطهری ادامه داد: دولت بایستی سعه صدر داشته و آستانه تحمل خود را بالا ببرد، رسالت احزاب سیاسی رصد کردن کار دولت است و در این زمینه احزاب بایستی نقدهای منصفانه‌‌ای را داشته باشند.  
 
رئوفیان با اشاره به منابع درآمدی احزاب و لزوم پیش بینی ردیف بودجه‌ای در بودجه سالانه کشور در این زمینه تصریح کرد: بایستی وزارت کشور از فعالیت احزاب موسمی و فصلی جلوگیری کنند.
 
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به لزوم بازتعریف جبهه تصریح کرد: اگر در قانون احزاب، حزب دارای حزب سیاسی پروانه‌دار است چرا در برخی جبهه‌ها احزابی فعالیت دارند که هیچ شناسنامه‌ای ندارند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بایستی انتخابات خانه احزاب به سرعت برگزار شود چرا که شورای مرکزی آن منقضی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسالت ، احزاب ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار