روزنامه گاردين در مقاله‌اي به تحلیل جنگ بين گروه‌هاي مخالف و شبه نظاميان داعش پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ روزنامه گاردين چاپ انگلیس امروز در مقاله‌اي تحت عنوان "مخالفان سوريه به دست گروه‌های جهادی افراطی در نزديكي حلب از بين مي‌روند به جنگ بين گروه‌هاي مخالف دولت سوريه پرداخت.

اين مقاله كه به قلم "مارتين شالو" نوشته شده است توضيح داده است كه گروه‌هاي مخالف سوريه در درگيري‌ شديدي با شبه نظاميان تندروي گروه " دولت اسلامي عراق وشام موسوم به "داعش" كه نويسنده ، آن‌ها را از تندروهاي زيرنظر القاعده توصيف مي‌كند ، مي‌باشند.

اين نويسنده با اشاره به حضور مخالفان در حلب و اطراف آن مي‌نويسد: در اين بين كه مخالفان در اين مناطق حضور دارند ، شبه نظاميان داعش سيطره‌شان را در سراسر منطقه تقويت نموده‌اند . 

وي مي‌گويد : شبه نظاميان زير نظر القاعده قبلا نيز بر استان "الأنبار" عراق تسلط پيدا كرده بودند ، تا اينكه نيروهايي از عشایر و نيروهاي موسوم به "بيداري " توانستند به آنها غلبه كنند.

اين نويسنده مي‌گويد : اعضای داعش در كمال آزادي از طريق مرزها بين عراق و سوريه كه صدها كيلومتر مي‌باشد، در تردد هستند و پس از افزايش خشونت‌ها ، آن‌ها توانستند بر مناطق مرزي تسلط يابند.

به نظر اين نويسنده قدرت‌گيري اين گروه سبب خواهد شد كه در درگيري مخالفان سوري با اين گروه ، مخالفان سوري بیش از پیش ضعیف شوند .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار