دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند حتی در مسائل شرعی که رو به اجتهاد می‌آوریم نیز همین گونه است، بنابراین زمینه تفاهم این است که در احزاب هیچ‌گاه خود را حق مطلق ندانیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نشست مشترک وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون تحزب اظهار داشت: در قرآن ۱۱ مورد از احزاب نام برده شده و در آن از احزابی که گمراه بوده و یا به سمت گمراهی می‌روند نقد شده است.  
 
وی ادامه داد: دلیل آن شاید این باشد که در زمان معصوم (ع) و پیغمبر (ص) راه روشن است، بنابراین اگر اختلافی پیش آمده و احزابی در زمینه گمراهی شکل بگیرند، نمی‌توانند پیرو حزب الهی باشند.  
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه احزاب می‌توانند زمینه مسائل اجرایی جامعه را ایجاد کنند، اضافه کرد: هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند حتی در مسائل شرعی که رو به اجتهاد می‌آوریم نیز همین گونه است، بنابراین زمینه تفاهم این است که در احزاب هیچ‌گاه خود را حق مطلق ندانیم. 

کرباسچی با بیان اینکه وزارت کشور ماموریت دو بعد سیاست و امنعیت در کشور را دارد، افزود: بعد امنیت که بخشی از آن مربوط به سیاست است و بعد سیاست که موکول به زمان انتخابات می‌شود.  
 
وی با اشاره به نقش اقتصادی دولت در کشور گفت: در دولت "مصدق"، هدف حل مسائل اقتصادی به وسیله نفت مورد توجه قرار گرفت که آن را به دربار راه نداد.  
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه وزارت کشور بایستی از حزبی کردن و دخالت کانون‌های غیر متشکل جلوگیری کند، بیان داشت: همین اقدام بزرگ‌ترین خدمت به جمهوری اسلامی است و آن را پایدار می‌کند.  
 
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل سیاسی و اقتصادی افزود: حل مسائل اقتصادی در دانشگاه‌های مختلف کشور کار می‌شود، اما این دانشگاه‌ها در سیاست نقش تعیین کننده‌ای ندارند که بایستی در این زمینه مطالعه شود.  
 
کرباسچی با تاکید بر اینکه بالا‌ترین شخصیت‌های سیاسی مملکت بایستی در احزاب حضور داشته باشند، گفت: این فعالان سیاسی نباید از شکست بترسند. تنها شخصیتی که در مقام ریاست مجلس سینه سپر کرد و حزبی درست کرد، کروبی بود اما بقیه شخصیت‌ها به نوعی به احزاب نظر دارند اما از احزاب پشتیبانی نمی‌کنند.  
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: عدم حضور شخصیت‌های سیاسی در احزاب و تشکل‌های کشور احتیاج به بازنگری دارد که شکست و پیروزی مسائل سیاسی کشور را منجر می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حزب ، کارگزاران ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار