مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش 30 درصدی ارزش صادرات استان در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این آمار با احتساب صادرات نفت سفید و نفت گاز برآورد شده است.

 مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ارزش صادرات صورت گرفته در این مدت را 17 هزار و 658 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این میزان صادرات بیش از 712 میلیون دلار برآورد شده است.

وی همچنین از افزایش 85 درصدی صدور اظهارنامه‌ در این بخش خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 10 هزار و 988 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان این مطلب که در حوزه وزن اقلام صادراتی نیز با افزایش 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم، افزود: در مدت زمان یاد شده نزدیک به 688 میلیون کیلوگرم کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

میراشرفی در ادامه، ارزش اقلام صادرات غیرنفتی در این مدت را نیز با افزایش 84 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 14 هزار و 508 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این اقلام نیز بیش از 585 میلیون دلار برآورد شده است.

وی وزن اقلام صادرات غیرنفتی را با افزایشی 140 درصدی نسبت به سال گذشته، بیش از 668 میلیون کیلوگرم و تعداد اظهارنامه‌های صادر شده در این بخش را با افزایشی 96 درصدی، 10 هزار و 682 فقره اعلام کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از کل آمار ارایه شده در زمینه صادرات، هشت هزار و 26 فقره اظهارنامه به وزن بیش از 261میلیون کیلوگرم و ارزش بیش از سه هزار و 471 میلیارد ریال مربوط به عملکرد گمرک شهرستان ساوه است./س

برچسب ها: صادرات ، مرکزی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.