معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، اقوام ایرانی، سوغات و هدایا همزمان با اولین نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی با حضور پر رنگ شرکت و تولیدکنندگان معتبر داخلی در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید علی موسوی افزود: این 2 نمایشگاه با حضور بیش از 70  شرکت و تولیدکننده معتبر داخلی و در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

او گفت: این نمایشگاه از تاریخ 16 تا 21 دی 92 از ساعت 16 الی 23 در محل دايمی نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد اروند ميزبان هنردوستان و علاقه‌مندان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مشارکت‌کنندگان و تولیدکنندگان از استان‌های خوزستان، تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، یزد، سمنان، ارومیه، کرمان، همدان، شمال و لرستان و دیگر شهرهای ایران به ارايه دستاوردهای خود می‌پردازند.

موسوی گفت: این نمایشگاه با هدف ترويج فرهنگ اسلامي و بومي و زنده نگه داشتن فرهنگ‌های مختلف ایرانی و آشنايي شهروندان با صنايع دستي، جاذبه‌های گردشگری و شناساندن آداب و رسوم اقوام ایرانی به نسل جوان و الگوپذیری از آداب و رسوم اصیل ایرانی برگزار خواهد شد و هنرمندان به نمایش هنرهای سنتی و صنایع دستی و آداب و رسوم قومیت‌های خود خواهند پرداخت.

وی، با اشاره به جایگاه و ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای شادي ‌و ‌نشاط و تفريح شهروندان تصریح کرد: در این نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع و مختلفی در دستور کار قرار گرفته است. از جمله می‌توان به اجرای موسیقی زنده، اجرای برنامه‌های فرهنگی، عرضه سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای موسیقی محلی برای به بازدیدکنندگان اشاره كرد.

وی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ گیاه‌پروری و معرفی توانمندی‌ها و نوآوری‌های تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران عرصه‌های تولید گل و گیاه، همزمان نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی نیز برگزار خواهد شد. از دست‌آورد‌های ارزنده این نمایشگاه می‌توان به ایجاد موقعیت شغلی در زمینه تولید گل و گیاه و صنایع مربوطه، اشتغال‌زایی و کار‌آفرینی اشاره داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری كرد: تداوم برگزاری رویدادی مختلف نمایشگاه عمومی و تخصصی در آینده گامی مؤثر در توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی برای گسترش صادرات غیرنفتی باشد./ز
برچسب ها: نمایشگاه ، صنایع ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.