معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه مکانیزاسیون و افزایش ضریب آن در اراضی کشاورزی مهم ترین فاکتور برای تولید انبوه، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های کشاورزان است.

 

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن بازگو نمودن تعریفی از ضریب مکانیزاسیون اظهار داشت: این ضریب به مفهوم نیروی محرکه موجود به ازای هر هکتار است.

وی با معرفی شهرستان برتر آذربایجان شرقی برای ضریب مکانیزاسیون ادامه داد: هریس با ضریب مکانیزاسیون 19/2 توانمندترین و کمترین ضریب مکانیزاسیون در عجب شیر با 7/1 در استان شناسایی شده اند.

ایرانی فام 85 درصد از مزارع استان را در مراحل کاشت، داشت و برداشت مکانیزه دانست و افزود: در 20 هزار هکتار از اراضی زراعی استان امکان بهره گیری از مکانیزاسیون مقدور بوده و 15 درصد به عنوان نیمه مکانیزه شناخته شده اند.

وی همچنین استفاده از دانش آموختگان بخش کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون حرکتی تاثیرگذاردانست و گفت: این اقدام علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه توسعه مکانیزاسیون و افزایش تولید محصولات را در بردارد.

ایرانی فام با اشاره به اینکه کشاورزی پیشرفته برای افزایش تولیدات داخلی لازم و اساسی است، گفت: استفاده از ماشین آلات در زمینها نه تنها صرفه اقتصادی دارد بلکه کارآیی لازم برای افزایش تولیدات کشاورزی را نیز به همراه دارد./س

برچسب ها: توسعه ، کاهش ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.