به همت واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 به منظور آشنائی شهروندان با مبحث بازیافت و حفظ محیط زیست کلاسهای آموزشی در سطح منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،تكنيك هاي مختلفي در جهان براي تفكيك و جداسازي اجزاي تركيبي مواد زائد وجود دارد كه اگر چنانچه مردم بياموزند زباله ها و مواد زائد زندگي روزمره خود را از مبدا تفكيك نمايند، در بهينه سازي و كاهش اثرات سوء زيست محيطي حاصل از دفن پسماندها تاثیر بسرایی خواهد داشت . از اينرو واحد بازيافت شهرداري منطقه 10 اقدام به آموزش چهره به چهره شهروندان به جهت همکاری هرچه بیشتر آنان کرده است.
 
لذا در راستای این رویکرد واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با موضوع "کاهش استفاده از نایلکس"  با هدف آموزش طریقه درست استفاده کردن از نایلکس و لوازم یکبار مصرف در درخانه سلامت محله زنجان جنوبی کرد. شایان ذکر است کلاس آموزشی بازیافت "چوب و پارچه "نیز با هدف آشنایی مخاطبین با فرآیند بازیافت و جمع آوری چوب و پارچه در ایران، عدم وجود تکنولوژی بازیافت این نوع مواد در کشور، دفن غیر اصولی در زمین و خطرات ناشی از آن بر سلامتی افراد به دلیل عدم تجزیه این مواد در محیط زیست هم در خانه سلامت کارون جنوبی،  ویژه کانون مادر و کودک آموزش داده شد.  
 
همچنین به منظور آشنائی هر چه بیشتر شهروندان با مبحث بازیافت و حفظ محیط زیست کلاس آموزشی بازیافت برای اصناف، مادران در خانه سلامت سلسبیل جنوبی، ودانش آموزان در مدرسه عمار کرده است ، که در این کلاس آموزشی ساکنین منطقه با انواع پسماند خشک ،تفکیک پسماندها و اهمیت حفظ محیط زیست آشنا شدند.
 
گفتنی است به همت واحد بازیافت ناحیه و به منظور آشنائی مراکز بهداشتی درمانی با پسماندهای خطرناک که در این مراکز تولید می شود و خطراتی که این پسماندهای خطرناک برای محیط زیست دارند آموزش تفکیک این مواد از سایر پسماندها به مراکز بهداشتی درمانی انجام شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار