مدیر فرودگاه‌ بین‌المللی آبادان از آغاز عملیات نصب سیویل ورک (civil work) یا دستگاه فرود اتوماتیک در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد رضا رضایی اظهار کرد: سیستم کمک ناوبری I.L.S با اعتبار اولیه 60 میلیارد ریال به فرودگاه آبادان اختصاص یافت.

وی با اشاره به خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه بصورت مشارکتی و از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند افزود: عملیات اجرایی سایت‌سازی و civil work برای نصب سیستم I.L.S آغاز شد.

مدیر فرودگاه‌ بین‌المللی آبادان در ادامه خاطر نشان کرد: عملیات سیویل‌ورک شامل عملیات کابل‌کشی، برق‌رسانی، بهسازی اتاق‌های دستگاه، خرید و نصب تجهیزات سرمایشی، دستگاه U.P.S، تجهیزات ارتینگ و حفاظت از صاعقه، تجهیزات اعلان حریق می‌باشد که در مراحل مختلف در حال انجام می‌باشد.

رضایی گفت: کلنگ‌زنی این پروژه به زودی انجام خواهد شد و بهره‌برداری از دستگاه I.L.S در سال آینده صورت خواهد گرفت.

فرودگاه بین‌المللی آبادان در زمره چهار فرودگاهی است که I.L.S به آن تعلق می‌گیرد و در حال حاضر فرودگاه‌های بوشهر، یزد و اردبیل نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای نصب این سیستم هستند.

I.L.S، دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی‌های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک‌شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال‌های رادیویی، ارائه می‌کند که در هنگام کاهش دید افقی به‌دلایل (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر ceilings) برای فرود امن هواپیما به کمک خلبان می‌آید./ز
برچسب ها: عملیات ، نصب ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.