معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتلای یک هزار نفر به مالاریا در سیستان و بلوچستان طی سال جاری خبر داد و گفت:‌60 درصد موارد ابتلا به مالاریا‌، خارج از کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند‌.

‌ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، سید‌مهدی طباطبایی ‌در کارگاه دو روزه مالاریای شدیدافزود:‌ امسال هزارو چهل مورد ابتلا به مالاریا در استان گزارش شد‌ که 60 درصد این موارد در کشورهای همسایه مبتلا و به کشور ما وارد شده‌اند‌.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در برنامه حذف مالاریا داشته‌ایم، تصریح کرد‌: در گذشته نه چندان دور سالانه بیش از 70 هزار مورد ابتلا به مالاریا در استان سیستان و بلوچستان گزارش می‌شد، اما خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده این تعداد به 1200 مورد در سال 1391 رسید‌.

‌محمد نارویی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت‌: در راستای اجرای برنامه مالاریا در استان، برنامه‌های مختلفی از جمله آموزش به ساکنان مناطق روستایی و عشایری و نیز دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است‌.

وی همچنین با اشاره به اینکه تشخیص سریع و درمان به موقع یکی از اولویت‌های برنامه است، افزود‌: خوشبختانه در تمامی مراکز بهداشتی درمانی امکانات تشخیصی و درمانی بیماری مالاریا وجود دارد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.