دانشمندان دریافته‌اند که عدم مفید بودن انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین در برخی افراد به دلیل تنبلی و یا عدم رعایت "رژیم غذایی" نیست بلکه می‌تواند علت دیگری داشته باشد که در عین حال بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روی افرادی که به طور مرتب فعالیت‌های ورزشی دارند دریافته‌اند که برخی افراد دارای "ژن عضلانی" هستند به این معنی که آنها نیاز به ورزش کمتری به نسبت سایرین برای ساخت عضلات ماهیچه‌ای دارند.

گفتنی است: دانشمندان این نتایج را با تحقیق بر روی حدود 600 فرد داوطلب و بررسی تأثیر ورزش‌های بویژه دوچرخه‌سواری برروی ساخت قامت ماهیچه‌ای در آنها به دست آورده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دارا بودن ژن ساخت عضله درافراد به DNA آنها بستگی دارد و خصلتی است که ژنتیکی از نسل‌های قبلی در خانواده به افراد ه ارث می رسد.

دانشمندان از طریق بررسی میزان اکسیژن دریافتی در تنفس افراد، شاخص توانایی قلب برای پمپاژ خون و سایر عوامل پی به وجوداین خصلت ژنتیکی برده‌اند.

با وجود اینکه برخی افراد دیگرتلاش بیشتری درورزش و وزنه زدن بر خرج می دهند اما به دلیل عدم داشتن این ژن منحصر به فرد روند عضله سازی در آنها کند است.

پزشکان به افراد فاقد ژن عضله سازی امیدواری می‌دهند که تنها با تلاش بیشتر و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توانند دردرازمدت به تناسب اندام موردنظر خود دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزنه ، عضلات ، ماهیچه ، ژن ، ساخت ، اکسیژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار