مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وارد شدن 35 تا 45 خودرو آتش نشانی برای استفاده در معابر کم عرض شهر تهران به این ناوگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید رضا خوشزاد، با بیان اینکه تلاش برای وارد کردن یک سری خودرو ویژه برای ورود به معابر کم عرض برخی مناطق شهر تهران به هنگام بروز حادثه چندی است مدنظر است، اظهارکرد: در بعضی مناطق به علت کم عرض بودن کوچه ها و حتی برخی خیابان ها، امکان تردد خودروهای آتش نشانی در مواقع بروز حادثه را با مشکل مواجه می کند، به همین منظور خودروهای ویژه‌ای برای این معابر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین ادامه داد: برخی محلات همچون بازار تهران به خاطر قدمت چند ساله جزو معابر قدیمی پایتخت هستند که اتفاقا احتمال وقوع حادثه نیز در این محلات به علت قدیمی بودن و کهنگی وجود دارد.

وی ساخت این خودروها را با آخرین تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا دانست و یاد آور شد: تهیه این خودروها با توجه به امکانات کارشناسی شده در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر مراحل اداری را طی می کند.

خوشزاد با بیان اینکه این تعداد خودرو برای شرایط خاص و یا در زمان وقوع حادثه همچون زلزله در این مناطق کارآمد خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از این خودروها برای محلات خاص باعث امدادرسانی بهتر و  البته کاهش زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 340 خودرو سبک و سنگین در ناوگان 125 فعال هستند، گفت: در مهرماه امسال و همزمان با روز آتش نشان 120خودروی آتش نشانی برای افزایش سرعت عمل آتش نشانان به منظور اطفای حریق به این مجموعه اضافه شد. این در حالی است که 140 دستگاه موتورسیکلت نیز برای حضور سریع تر به محل حادثه در ناوگان فعال هستند.  
برچسب ها: آتش ، شهرداری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار