یک روان شناس گفت: رفتار اجتماعی زمانی که نابهنجاری های اجتماعی را در بین دختران و پسران در جامعه افزایش می دهد روحیه عاطفی و محبت میان افراد را به خوبی تنظیم نمی کند .

 یک روان شناس گفت: رفتار اجتماعی زمانی که نابهنجاری های اجتماعی را در بین دختران و پسران در جامعه افزایش می دهد روحیه عاطفی و محبت میان افراد را به خوبی تنظیم نمی کند ومیل جوانان نسبت به ازدواج کاهش می یابد.  
 
عاشوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که رفتارهای نابهنجار و غیر متعارف در جوانان نمود پیدا می کند دختران و پسرانی که در آستانه ی سن ازدواج قرار دارند به نوعی دچار تردید و بی اعتمادی نسبت به طرف مقابل خود می شوند و در برخی مواقع ممکن است زندگی مجردی را بر تاهل ترجیح می دهند.  
 
عاشوری در مورد علل کاهش میل به ازدواج در جوانان گفت: یکی از موانع ازدواج مشکلات اقتصادی مثل تامین معاش و زندگی است که ریشه در جامعه  و زندگی است که ریشه در جامعه دارد و البته به عنوان یک کلیت مد نظر است.  
 
وی افزود: مسئله قناعت و فرهنگ زندگی توام با قناعت باید در جامعه به خوبی تنظیم شود و در تسهیل روند امر ازدواج موثر است.  
 
حتی با کمترین امکانات هم می توان زندگی سالم و شادی را بنا نهاد ولی متاسفانه تبلیغ  فرهنگ رفاه زیاد از این امر شده است.  
 
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر تبلیغات زیادی در مورد فرهنگ مصرف و رفاه انجام شده که می توانیم زندگی ساده را در ابتدای ازدواج برای جوانان جایگزین کرد.  
 
عاشوری خاطر نشان کرد: برای تسهیل امر ازدواج در جوانان تبلیغ فرهنگ ازدواج با دیدگاهی همه جانبه ضرورت می نماید که در قالب های مختلف و آموزه های دینی برای جوانان انگیزه لازم را فراهم کرد و رفتارهای نابهنجار بین قشر جوان تلطیف شود و کاهش پیدا کند که این نیاز به حرکت همه جانبه جامعه و خانواده ها دارد.  
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: جوانان ، مجرد ، دختران ، پسران ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار