رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه 7 از تدوین سند نجات‌بخشی و مرمت عمارت کلاه فرنگی و همچین ثبت ورزشگاه امجدیه به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد مسجد جامعی صبح امروز از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه هفت با حضور شهردار منطقه و نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور بازدید کردند.
 
بر اساس این گزارش مسجد جامعی ضمن بازدید از عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد در جلسه‌ای با حضور سردار ریوندی معاون هماهنگ‌کننده سپاه محمد رسول الله از تدوین سند نجات‌بخشی و آغاز مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی خبر داد.
 
وی ادامه داد: در این سند مباحث زمان‌بندی عمارت، وظایف دستگاه‌ها، مشخص نمودن کارکرد عمارت به عنوان موزه و همچین نحوه دسترسی عموم برای بازدید از این میراث مشخص خواهد شد.
 
مسجد جامعی در ادامه بیان داشت: این سند می‌بایست با همکاری شهرداری میراث فرهنگی و سپاه محمد رسول الله تهیه شود که تلاش بر آن است تا یک ماه آینده این سند تهیه و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط تحویل داده شود.
 
همچنین، در ادامه این جلسه سردار ریوندی بیان داشت: ما آمادگی کامل داریم تا این کار را به نحو مطلوب انجام دهیم و حتی حاضریم  پس از آماده شدن و بازسازی این مجموعه این عمارت را برای استفاده عموم باز قرار دهیم.
 
شایان ذکر است: در ادامه این بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ورزشگاه امجدیه بازدید کرد و از ثبت این ورزشگاه به عنوان قدیم‌ترین مجموعه ورزشی ایران خبر داد.
انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار