ظریف تاکید کرد:با توجه به دیدگاه توحیدی ایران، هیچ تفکری توان مقابله با این بینش الهی را ندارد و توانسته ایم جایگاهی خاص با چنین دیدگاهی در جهان به دست بیاوریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ محمد جواد ظریف دیشب در مراسم بزرگداشت ارتحال مادر وی که با حضور جمعی از علما و مسئولان در مسجد اعظم قم برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های قابل توجه ایران در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:ایران امروز به عنوان یک الگوی منحصر به فرد در میان قدرتهای جهان شناخته شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد:با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی، از مهم ترین مبانی قدرت نظام، ارائه الگوی جدید و گفتمان نو در شرایط فعلی می باشد زیرا پس از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران توان استواری و پایداری بر مبانی خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز ایران در سطح جهان، حرفی برای گفتن دارد افزود:ما هیچ گاه در دنیا با کسی سر جنگ نداریم و در این میان از کسی الگو برداری نخواهیم کرد زیرا توحید و قدرت لایزال الهی چنین جرات و جسارتی را به ما داده است تا بر اعتقادات خود راسخ باشیم.

وی با ابراز خرسندی از سفر خود به قم و دیدار با مراجع عظام و حوزویان و روحانیون اظهار داشت:ظرفیت های مهمی میان حوزه و وزارت امور خارجه در همکاری و تعامل وجود دارد به خصوص می توان با بهره گیری از توان اندیشمندان، حوزویان و فضلای علوم دینی هکاری های مشترک را عملیاتی سازیم.

ظریف درباره عملیاتی سازی همکاری میان حوزه و امور خارجه عنوان کرد:در این عرصه در حال بررسی و ارزیابی سازوکارهای موجود هستیم تا بتوانیم تفکر شیعی و تفکر جمهوری اسلامی ایران را نهادینه سازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در دیدار با مسئولان حوزه های علمیه و به ویژه جامعه المصطفی در جهت برنامه ریزی در جهت ارزیابی این سازوکارها به عنوان اصلی ترین مبانی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شد./س
برچسب ها: قم ، مراسم ، ختم ، مادر ، دکتر ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.