مدیر یک سازمان سیاسی در عراق معتقد است که آل سعود پشت حملات و جنایات تروریستی در عراق و حتی روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پرس تی وی با صباح جواد، مدیر سازمان سیاسی "دموکرات عراق در برابر اشغال"، در مورد حمایت نوری المالکی نخست وزیر عراق از تصمیم خود برای ارسال ارتش این کشور به استان الانبار برای مبارزه با تروریست های وابسته  به القاعده مصاحبه ای انجام داده است. 

صباح جواد معتقد است آل سعود برای این که انتقام شکست در سوریه را بگیرد دست به جنایات تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه زده و باید جامعه بین الملل اقدام مشترکی در برابر عربستان انجام دهند.

 متن این مصاحبه به شرح زیر است: 
 
پرس تی وی: صباح جواد، اگر ما بخواهیم به آنچه که نخست وزیر نوری المالکی انجام داده است، نگاه کنیم متوجه می شویم که او در واقع با رفتن به اردوگاه ها ی معترضان برای مبارزه با تروریسم تلاش می کند. 

اما آنچه بیشتر نگران کننده است  این واقعیت است که ما می بینیم برخی از نمایندگان مجلس استعفا کرده اند و مالکی گفته است که شاید برخی از این نمایندگان مجلس در حال دامن زدن به فرقه گرایی هستند.  شما این وضعیت  را چگونه  می بینید؟ 

جواد: من اعتقاد دارم که این عملیات استان انبار در واقع به منظور برچیدن اردوگاه معترضان بود،  که المالکی درانجام آن موفق بود، اما اطلاعیه او در چند ساعت گذشته که ارتش عراق را از رمادی و فلوجه خارج می کند نشانه نگران کننده ای است . این بدان معناست که در واقع القاعده در رمادی و فلوجه  در حال جنگیدن است که به خوبی و با توجه به برخی از فیلم ها که در برخی از وب سایت نشان داده شده است، در واقع القاعده در حال گسترش در رمادی و همچنین در فلوجه  است. 

این  بدان معنی است که به نظر می رسد المالکی در واقع  تحت فشار  مجبور به عقب نشینی ارتش از مبارزه با القاعده در عراق شده  و این وضعیت خطرناکی است. 

من فکر می کنم هیچ وحدتی در عراق برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد. نیروهای سیاسی وجود دارند که مخالف المالکی  هستند و با او برای به دست آوردن مسند سیاسی رقابت می کنند ، آنها بخشی از اتحاد با عربستان سعودی و با قطر و ترکیه  هستند و با توجه به خواسته های این کشورها عمل می کنند . بنابراین  تحقق یک جبهه متحد علیه تروریسم ممکن نیست که این امرالمالکی در موقعیت فرودست قرار داده و المالکی در حال حاضر از یک دولت فاسد و از مواضع سیاسی و گروه های مختلفی که  برای کسب امتیازات سیاسی می جنگند، رنج می برد. 

پس وضعیت بسیار وخیمی در عراق وجود دارد و این وضع نه تنها در عراق در حال گسترش است ، بلکه در سوریه، لبنان  هم همینطور است و حتی به روسیه هم رسیده ، که نشان می دهد در واقع یک دست خاص  با "کارت تروریستی" بازی می کند زیرا آنها در سوریه  در حال شکست خوردن هستند و آن "دست" مشخصا عربستان سعودی نام دارد. 

باید یک موضع بین المللی در برابر عربستان سعودی، در برابر بندر بن سلطان وجود داشته باشد، و گذشت زمان فاش خواهد کرد که عربستان سعودی  دولتی است که از تروریسم حمایت مالی می کند واز تروریسم در منطقه حمایت کرد و در سراسر خاورمیانه گسترش داد. 

پرس تی وی: پس به نظر شما برای نوری المالکی به منظور ایستادگی در مقابل عربستان سعودی، که طبق تحلیل درست شما به دلیل شکست در سوریه در حال گستراندن تروریسم به نه تنها عراق بلکه کشورهای دیگر است، چه باید کرد؟

جواد: من نمی دانم  در واقع چرابرخی از کشورها مانند عراق، سوریه و لبنان و روسیه ،برای مثال عربستان سعودی را به جامعه بین المللی  نمی کشانند و همچنین در مورد اقدامات عربستان در سطح بین المللی شکایت نمی کنند. 

منظورم این است که آنها باید  عربستان سعودی را به عنوان حامی تروریسم  معرفی کنند و آنها(سعودی ها) باید به دلیل مواضع خود در مورد عراق، سوریه، لبنان، مورد اقدامات تنبیهی قرار بگیرند. و ما می بینیم  که کل منطقه توسط جنایات تروریستی  در حال انفجار است و هزاران نفر از مردم تقریبا به طور روزانه کشته می شوند. 

 یک آمار می گوید سال 2013 میلادی تنها در عراق  4هزار نفر در جنایات تروریستی کشته شدند. وضعیت مشابه سوریه، به لبنان و حتی به روسیه و همچنین، پاکستان و یمن رسیده و تمام این جنایات تروریستی به نوعی با امور مالی عربستان و پشتیبانی این کشور،و اعزام به اصطلاح  "مجاهدین" به این کشورها مرتبط است. 

منظورم این است که عربستان سعودی کاملا دیوانه شده ، و باید با یک اقدام مشترک بین المللی متوقف شود ولی به نظر می رسد هنوز هیچ کس کاری در مورد آن انجام نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار