هفته نخست نیم فصل دوم و هفته چهاردهم لیگ برتر فوتسال ، جمعه سیزده دی ماه آغاز می شود تا تیم ها به رقابت خود ادامه دهند.

    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با شروع نیم فصل دوم لیگ برتر فوتسال نگاهی آماری به جدول نیم فصل جاری در مقایسه با فصل گذشته می اندازیم.

نیم فصل نخست لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم های حاضر در این لیگ توانستند 522 گل به ثمر برسانند که برابر با متوسط 40 گل در هفته می باشد این در حالیست که سال گذشته نیم فصل با به ثمر رسیدن 442 گل  و متوسط 36 گل در هفته به پایان رسید.

در نگاه اول باید ضعف خط دفاعی در تیم ها مورد توجه  قرار گیرد زیرا این تعداد  گل های زده نشان از میل هجومی فوتسال ایران است در حالیکه به کارگیری موارد دفاعی در رقابت ها  نقش به سزایی در رتبه بندی جهانی  تیم های مدعی داشته اما فوتسال کشورمان با توجه به این آمار  به استفاده از ساختار های دفاعی مدرن و روز دنیا  نیاز دارد.







اما از سوی دیگر با توجه به نتایج و حضورغیرقابل پیش بینی تیم ها و رقابت های نزدیک فصل جاری  به نتیجه می رسیم که ثبات خط حمله و همچنین قدرت یافتن تفکرات هجومی کادر فنی تیم ها نقش پررنگی در این رابطه ایفا کرده است، افزایش به کارگیری تیم های لیگ برتری به تاکتیک پاورپلی در فوتسال لیگ فصل جاری گواهی بر پویایی لیگ است زیرا استفاده از این تاکتیک برخلاف سال گذشته نه تنها  منوط به دقایق پایانی نیست بلکه تیم ها برای انجام رقابت های حرفه ای نگاه ویژه ای به پاورپلی دارند این امر نشان از پیشرفت فوتسال ایران و نزدیک شدن آن به قدرت های اول جهان است.
 
البته این امر که فاصله تعداد گل های زده رقبا در فصل جاری کاهش یافته نیز نشان از خروج لیگ برتر از تک قطبی یا دو قطبی بودن است زیرا سال گذشته صدرنشین لیگ برتر در نیم فصل با به ثمررساندن 62 گل نسبت به تیم دوم که آمار 47 گل زده را ثبت کرده بود، اختلاف زیادی داشت اما در حال حاضر اختلاف 2 گل صدرنشین با تیم رده دومی و همچنین ادامه این روند در جدول تصویر لیگ پویایی را مجسم کرده است.
 
دیگر نشان حضور مثبت تیم ها و حرکت  رو به جلو لیگ کشورمان در قیاس امتیاز تیم های صدرنشین امسال و سال گذشته تداعی می یابد، صبای قم فصل پیش با کسب 29 امتیاز به پله اول جدول  تکیه کرد اما امسال دبیری با 33 امتیاز عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص داده است.
 
اما در پایان تعداد تساوی های به دست آمده نیم فصل در مقایسه با سال قبل نشان از نزدیکی رقابت ها و حرفه ای شدن لیگ است.فصل گذشته نیم فصل با 28 تساوی به پایان رسید در حالیکه آمار 34 تساوی را در نیم فصل امسال نشان داد تا قدرت نه تنها در صدر جدول خلاصه نشود بلکه لیگ یک دست و حرفه ای داشته باشیم.
 
 
******صدای زنگ نیم فصل دوم با ملودی دو دربی در هفته اول


هفته نخست نیم فصل دوم لیگ برتر فوتسال جمعه با دو دربی در شهر های اصفهان و تبریز آغاز می شود که طی آن دبیری و هلال احمر در تبریز و گیتی پسند و زمزم در اصفهان به مصاف هم می روند.دبیری برای آغازی قدرتمند و هلال برای بازگشت در جمع صدرنشینان و انتقام باخت گذشته رو به روی یکدیگر قرار می گیرند.
 
گیتی پسند نیز که در انتظار دسترسی به کوچکترین فرصت برای صدرنشینی است مقابل همشهری خود زمزم که این روزها با جذب مهره های خوب آغاز ایده آلی خواهد داشت می رود ، زمزمی ها نیز برای فرار از قعر و خطر سقوط نیاز زیادی به امتیاز های مهم نیم فصل دارد.
میثاق رده سومی نیز در قرچک مهمان منصوری می شود تا با کسب امتیاز نخست نیم فصل به روند صعودی خود ادامه دهد ومنصوری نیز برای شکست طلسم  عدم پیروزی مقابل این تیم تهرانی پا به میدان می گذارد تا با پیروزی از رده پنجم جدول ارتقا یابند.





اما شهرداری ساوه  که فصل خوبی را آغاز نکرد به مصاف ماهان تندیس می رود که نتوانست ادعای فصل پیش خود را به نمایش بگذارد.حالا باید دید جذب بازیکن در شهرداری ساوه موثر بوده یا تغییر در کادر فنی ماهان تندیس روز های خوبی را به ارمغان می آورد.
در دیگر رقابت ها شرکت حفاری –غیر صنعتی ماهشهر در مدت کوتاهی پس از برگزاری بازی معوقه، تاسیسات تهران-شهرداری تبریزدر حالی که هر دو تیم برای ارتقا جایگاه در پی کسب امتیاز هستند، راه ساری –فرش آرا یکی برای نزدیک شدن به صدر و دیگری برای فرار از قعر به مصاف هم می روند.
برچسب ها: لیگ ، برتر ، ورزش ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار